DOMAĆE APLIKACIJE

CityHUB novac za razvoj traži u crowdfundingu

02.05.2016 u 15:27

Bionic
Reading

CityHUB mobilna je i web-aplikacija koja omogućuje izravnu komunikaciju građana i lokalne vlasti. Iako je već prisutna u 40 gradova u pet zemalja, za financiranje razvoja obratit će se zajednici donatora, crowdfundera

Aplikacija CityHUB sastoji se od tri modula: CityService, City Guide i CityInfo.

Prvi modul namijenjen je prijavi komunalnih problema gradskim vlastima, kao što su recimo razbijene staze, nefunkcioniranje rasvjete, polomljene klupe i slično.

Drugi modul CityGuide prvenstveno je namijenjen građanima zainteresiranim za društvena zbivanja, ali i turistima. Putem ove platforme na karti grada moguće je definirati niz kategorija (hoteli, restorani, koncerti i slično) pa pratiti sva zbivanja i sadržaje koje grad nudi u sklopu tih kategorija. Trenutačno je u fazi izrade dodatak ovom modulu kojim će biti moguće rezervirati sobu u hotelu, stol u restoranu...


CityNews platforma je za obavijesti koje građanima šalje gradska uprava. Korisnik aplikacije može se registrirati na sve vijesti ili samo na kategoriju koja ga posebno zanima. U praksi se pokazalo kako građane najviše zanimaju obavijesti o gradskim natječajima i zatvorenim prometnicama.

Kako biste je mogli koristiti, dovoljno je aplikaciju preuzeti na pametni telefon. Povezana je s geolokacijskim servisima i sama prepoznaje na kojoj lokaciji se nalazi neki komunalni problem. Za CityService dovoljno je samo fotografirati problem i poslati ga, a CityGuide omogućava navigaciju do željenog mjesta. Administratorima u gradskoj upravi na raspolaganju je pregledno i prilagodljivo sučelje za upravljanje aplikacijom.

Pitali smo Krunoslava Risa, suosnivača tvrtaka BetaWare i LetMeDo (koje stoje iza projekta CityHub), zašto su osmislili i izradili baš takvu aplikaciju.

Više ljudi u našem timu i onih s kojima svakodnevno komuniciramo imali su niz pritužbi na komunalne probleme, nedostatak informacija o događajima u gradu i slično. Htjeli smo građanima omogućiti da se njihov glas čuje, razviti aplikaciju putem koje će njihove inicijative doći do izražaja, umjesto izgubljene u dugačkim labirintima birokracije.


Gdje je CityHUB trenutačno dostupan?

CityHUB trenutačno je prisutan u 40 gradova u pet zemalja. Uz Hrvatsku, tu su Bosna i Hercegovina, Mađarska, Njemačka i Srbija. Pregovaramo o proširenju na nekoliko gradova u Italiji i Norveškoj.

U Hrvatskoj je dostupan u Belom Manastiru, Belišću, Đakovu, Garešnici, Ludbregu, Kneževim Vinogradima, Našicama, Slavonskom Brodu, Valpovu, Vinkovcima i Vrbovskom te općinama Antunovac, Brdovec i Čepin.

Moram istaknuti da smo mala tvrtka i da je sve ovo ostvareno u tek nešto više od godine dana.

Postoje li planovi za daljnji razvoj?

U planu su tri dodatna modula.

Prvi je CityVolunteering, namijenjen promoviranju važnosti volontiranja. Ovaj modul povezat će ustanove koje trebaju volontere sa zainteresiranim građanima koji žele volontirati.

Drugi je modul CityIniciative, namijenjen građanima koji žele pokrenuti određenu inicijativu u svojoj lokalnoj zajednici, a treći CityForm služit će za predaju različitih obrazaca putem mobilnog telefona ili weba.


Pored lansiranja novih modula u sljedećih nekoliko mjeseci aktvno ćemo raditi na promociji aplikacije, jer jako malo ljudi zna da ona postoji. Razmišljamo o još nizu modula koji mogu unaprijediti odnos građanina i grada, ali to nije sada u kratkoročnom fokusu.

Naravno, namjeravamo proširiti broj gradova gdje je CityHUB prisutan unutar postojećih tržišta. Vjerujem da ćemo za drugi rođendan CityHUB-a biti prisutni u barem 10 zemalja.

Najveći su nam problem sredstva za razvoj pa ćemo uskoro pokrenuti crowdfunding kampanju, za koju se trenutačno intenzivno pripremamo. Vjerujem da će biti online u drugoj polovini mjeseca.