E-ŠKOLE

CARNET ima projekt kojim škole uvodi u digitalno doba

08.03.2016 u 14:58

Bionic
Reading

Uspije li, CARNetov projekt e-Škole ne samo što će povući ozbiljne novce iz europskih fondova i uvesti digitalno doba u učionice, već ima potencijal i radikalno preobraziti učenje

Pilot projekt e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola, u kojem sudjeluje 150 domaćih osnovnih i srednjih škola, smjera razvoju digitalno zrelih škola.

Iza tog pomalo neodređenog naziva krije se smion i ambiciozan cilj: tehnologiju postupno uvesti u sve školske predmete kao alat za spoznavanje, razumijevanje i rješavanje problema.

Nije u pitanju tek puka kupovina uređaja i uvođenje bežičnih mreža, već dubok i dalekosežan zahvat koji želi stubokom promijeniti način na koji djeca usvajaju znanja, potičući ih na kritičko promišljanje, timski rad, razvoj analitičkih vještina i samostalno donošenje odluka.

'Projekt bi u konačnici trebao dovesti do škola koje su zanimljive i izazovne, koje svoje polaznice i polaznike osposobljavaju za život u digitaliziranom 21. stoljeću, ali i koje su digitalizirale svoje administrativne i ine procese', rekao je tijekom predstavljanja projekta ravnatelj CARNetaZvonimir Stanić


Pilot program vrijedan 40 milijuna eura obuhvaća će deset posto hrvatskih škola. Trebao bi biti okončan 28. veljače 2018. i poslužiti kao temelj za pokretanje novog programa vrijednog 140 milijuna eura, a kojim bi od 2019. do 2022. trebalo biti obuhvaćeno 60 posto hrvatskih škola.

U CARNetu kažu kako bi rado obuhvatili sve škole u Hrvatskoj, ali za to trenutno nema dovoljno sredstava.

Ukupna vrijednost pilot projekta e-Škole je 306.853.186 kuna, od čega EU daje 193.690.148 kn (Europski fond za regionalni razvoj - EFRR) i 67.135.059 kn (Europski socijalni fond - ESF), a Hrvatska 46.027.977 kn.

Projekt, tijesno povezan s kurikularnom reformom, provodi CARNet u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te Fakultetom organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu.

CARNet će se s više od 20 radionica pobrinuti za stručno osposobljavanje nastavnika, kao i za infrastrukturno opremanje škola te pribavljanje pomoćnih digitalnih nastavnih sadržaja.

U planu je i razvoj niza pratećih e-usluga, poput Repozitorija digitalnih sadržaja, sustava za upravljanje učionicom, centraliziranog sustava za poslovanje škola... Sve će biti moguće koristiti na najčešće zastupljenim operativnim sustavima i različitim uređajima, pa će tako djeca moći koristiti i vlastite gadgete za nastavu.


CARNet je na ovom projektu već zaposlio dodatna 24 djelatnika. U planu su i gradnja lokalnih računalnih mreža za 150 škola, nadogradnja njegove mreže te uspostava mreže s pet regionalnih obrazovnih centara, opremljenih za održavanje edukacije.

Škole u pilot projektu bit će opremljene s dva različita tipa učionica, prezentacijskom (opremljenom PC računalom, monitorom s funkcijom dodira, zvučnicima) te interaktivnom (uz prezentacijsku opremu uključuje i 30 tablet računala).

Između ostalog, bit će razvijeni digitalni obrazovni sadržaji za učenike i nastavnike prirodoslovnih predmeta (kemije, biologije, fizike i matematike) u 7. i 8. razredima osnovne škole i 1. i 2. razredima gimnazija, kao i scenariji učenja (njih 240) koji će nastavnicima sugerirati koje tehnologije i nastavni alati idu dobro uz pojedinu obrazovnu metodu.


Za škole u pilot projektu predviđen je razvoj virtualne zajednice praktičara kroz virtualne i susrete uživo te podršku. Zajednica će za komunikaciju i suradnju koristiti Yammer.

Nastavnici prirodoslovnih predmeta dobit će hibridna računala, ostalo nastavno osoblje tablet ili prijenosna računala, dok se za ravnatelje i stručne suradnike planiraju prijenosna računala.

Kako Hrvatska nema nacionalni model, odnosno okvir za digitalnu zrelost škola, CARNet uz pomoć varaždinskog Fakulteta organizacije inofmatike razvija vlastiti koji predviđa pet razina zrelosti i pet kategorija preduvjeta.

Pilot projekt bit će uspješan ako minimalno deset posto škola podigne vlastitu razinu zrelosti za bar jedan stupanj u kategoriji računalne i mrežne infrastrukture te ako razvoj sustava digitalne zrelosti rezultira preporukama školama za njegovu daljnju primjenu te prijedlogom strategije digitalne zrelosti na nacionalnoj razini.