PROŠAO VRHUNAC

Zar je moguće da nam je dosta iPhonea?

27.01.2016 u 09:14

Bionic
Reading

Apple bi se uskoro mogao sučeliti s velikim izazovom: usporavanjem rasta, pa i stagnacijom prodaje svog popularnog pametnog telefona

Većina analitičara procjenjuje kako je Apple tijekom zadnja tri tromjesječja prošle godine nadmašio vlastiti rekord prodajom više od 74,5 milijuna primjeraka iPhonea. Razloga za zadovoljstvo imaju, ali slavlje neće dugo potrajati.

Postoje naznake kako bi tijekom prvog ovogodišnjeg kvartala mogao - po prvi put ikad - zabilježiti nagli pad u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Navodno su smanjili narudžbe od dobavljača toliko da bi inače početkom godine uobičajeni pad prodaje mogao biti i veći od njihove vlastite prognoze.

Apple najviše zarađuje upravo prodajom iPhonea: smartfon je donio gotovo dvije trećine od 234 milijarde dolara, koliko su uprihodili tijekom 2015. godine. Niti jedan od drugih novih proizvoda nije požnjeo ni približno sličan uspjeh.

Kritičari kažu kako jabučari gube inovativni zamah, pobornici tvrde kako se transformira u tvrtku koja će se oslanjati na širu bazu povezanih tehnoloških proizvoda i usluga. Kako god bilo, prošlogodišnji rezultat vjerojatno neće biti ponovljen.


Apple je djelomično i žrtva vlastitog uspjeha. U prvom lanjskom kvartalu prodali su 61 milijun iPhonea, 40 posto više nego godinu dana ranije. Kako bi izjednačili taj rezultat, prodaja bi morala premašiti ogromnih 85 milijuna. A to je puno, čak i za Apple. Umjesto toga, očekuju prodaju od oko 55 milijuna.

Procjenjuje se kako oko pola milijarde ljudi posjeduje iPhone, što znači kako se Apple može osloniti na značajan broj nadogradnji svake godine. No, ne znači kako će se svi odlučiti to i učiniti. Pogotovo ne bez valjanog razloga.

Iz zadnjeg usporavanja prodaje izvukli su se modelima sa značajno većim zaslonima. Uspjeli su time zasjeniti i Samsung, koji je do tada dominirao tržištem većih smartfona. No, imaju li još koji takav trik u rukavu? Dvojbeno je.