ISTRAŽIVANJE

Gotovo svaka deseta kampanja na Kickstarteru propadne

08.12.2015 u 12:07

Bionic
Reading

Kampanja kolektivnog financiranja može biti uspješno okončana, ali to ne znači kako je tim koji ju je pokrenuo u stanju projekt uspješno privesti kraju. Praktično svaki deseti propadne

Nedavno je odjeknula vijest kako jedna od najvećih crowdfunding kampanja u povijesti, ona za piknik hladnjak Coolest Cooler u kojoj je prikupljeno preko 13 milijuna dolara, ima problema s isporukom svojih nagrada podržavateljima, njih više od 66 tisuća.

To nije usamljeni slučaj, ali nije ni tako čest kako se možda čini, ako je vjerovati rezultatima istraživanja koje je Kickstarter nedavno naručio. Angažirali su profesora Ethana Mollicka sa sveučilišta u Pennsylvaniji, koji je osmislio i proveo istraživanje koje je obuhvatilo više od 500 tisuća korisnika Kickstartera.


Ključno pitanje bilo je jesu li pokretači kampanja isporučili obećane nagrade, ne je li kreativni posao iza projekta napravljen. Primjerice, ako je pokretač uspješno financirane kampanje snimio film, a podržavatelji nisu dobili kopiju filma, taj projekt se smatra neuspješnim.

Mollick je nakon obrade rezultata otkrio kako devet posto projekata na Kickstarteru nije isporučilo nagrade, osam posto prikupljenog novca uludo je potrošeno na neuspješne projekte, a sedam posto podržavatelja nikad nije primilo nagradu za koju je dalo novac.

Najveći dio neisporučenih nagrada - 13 posto - bilo je vezano uz projekte čiji je financijski cilj bio do tisuću dolara. Zanimljivo, usprkos neuspješnim investicijama većina podržavatelja spremna je i dalje podupirati druge projekte.

U Kickstarteru smatraju kako je jedan neuspješan projekt u njih deset prihvatljiv rizik za zajednicu koja želi poticati i ostvarivati kreativnost, iako razumiju kako to može odvratiti neke ljude od sudjelovanja.

Istraživanje možete pročitati ovdje.