OD POČETKA 2016.

S AMP-om ćemo brže mobilno surfati, tvrdi Google

29.11.2015 u 07:55

Bionic
Reading

Početkom iduće godine trebali bi vidjeti prve plodove nastojanja diva iz Mountain Viewa usmjerenih ka ubrzavanju surfanja na mobilnim uređajima, realiziranih u sklopu projekta AMP

Projekt 'Accelerated Mobile Pages' (AMP) obuhvatio je tisuće izdavača online, među kojima su CBS Interactive, Thrillist, International Business Times/Newsweek, Al Jazeera America, AOL i drugi te oglašivačke platforme kao što su Outbrain, AOL, OpenX, DoubleClick i AdSense.

Najavljen je tijekom listopada kao skup tehničkih specifikacija koje bi trebale omogućiti brže učitavanje web stranica, naročito na mobilnim uređajima.

Poput Facebookove značajke Instant Articles, zamišljen je kao rješenje koje omogućuje izbjegavanje izvornih izdavačkih stranica, često opterećenih suvišnim računalnim kodom, skriptama za praćenje i oglasima, koje prekomjerno troše ne baš jeftin mobilni internet, a i frustriraju nas sporim učitavanjem.

Problem je postao toliko raširen da su u Appleu s iOS-om 9 uveli mogućnost blokiranja oglasa i drugih sadržaja na web odredištima pomoću dodataka za Safari.


Izdavači su uzvratili udarac preusmjeravanjem korisnika na pretplatu ukoliko blokiraju oglase ili, u ekstremnijim slučajevima, podnošenjem tužbi protiv proizvođača softvera za blokiranje oglasa.

Značajku Instant Articles, osmišljenu kako bi riješila ovaj problem, već isprobavaju New York Times, BuzzFeed, National Geographic, NBC News, Atlantic, Guardian, BBC, Slate, Daily Mail, Huffington Post, The Washington Post, Vox Media i drugi. Izdavači zadržavaju sav prihod ukoliko su sami prodali oglas putem ove platforme, odnosno 70 posto ako je oglas prodao Facebook.

AMP bi trebao slijediti taj primjer: umjesto blokiranja sadržaja trebao bi optimizirati izvedbu te omogućiti objavljivanja raznovrsnog medijskog sadržaja uz oglase i mogućnost korištenja analitike.

Riječ je o inicijativi otvorenog koda koja bi trebala omogućiti učitavanje web stranica u trenutku, čak i kad sadrže video, animacije ili infografike, pa i umetnute poveznice koje vode na Twitter i YouTube. Koristi AMP HTML, novi otvoreni framework temeljen na postojećim web tehnologijama.


Zanimanje su već pokazali Twitter, Pinterest, LinkedIn, Nuzzel i WordPress.com te Vox Media, La Stampa, BuzzFeed, Washington Post, Mashable, BBC, The Economist, Guardian, Huffington Post, Daily Mail, Guardian, New York Times, TIME, Wall Street Journal, Financial Times, Gannett, Hearst, Telegraph i drugi među izdavačima.

Podršku su dale i analitičke tvrtke kao što su comScore, Adobe Analytics, Parse.ly, Chartbeat, Nielsen, ClickTale i, naravno, Google Analytics. Zajednica razvojnih programera koja se bavi AMP-om broji više od 4.500 članova.

AMP stranice možete isprobati ukoliko utipkate g.co/ampdemo na mobilnom uređaju i potražite vijesti.

Više:Tech Crunch