STIŽE FUNDRAISERS

Ulazi li to Facebook i u crowdfunding?

21.11.2015 u 10:56

Bionic
Reading

Predstavljen je proizvod koji neprofitnim organizacijama omogućava pokretanje stranice za kampanju, prikaz videa, prikupljanje novca, dijeljenje na News Feedu pa i donaciju bez otvaranja nove stranice

Ukoliko u Facebooku odluče projekt proširiti i na pothvate koji donose profit, Fundraisers - kako je proizvod nazvan - bi mogao postati izravnim i neugodnim konkurentom Kickstarteru.

Zasad tvrde kako će se držati neprofitnih organizacija. No, to se u budućnosti može promijeniti. Ne bi im bilo prvi put: 2013. godine uveli su dugme Donate kako bi omogućili donacije, da bi godinu dana kasnije uslijedilo dugme Buy za kupovinu.

Činjenica je kako veliki udio uplata za zajedničko financiranje stiže s društvenih mreža. Malo je onih koji pronalaze kampanje koje će sufinancirati listajući Kickstarter i Indiegogo.


Čak i kampanje koje su na istaknutim pozicijama na te dvije platforme time dobivaju tek oko 25 posto prometa. Češće je to 12 posto, a može se spustiti čak do tri posto. Većina kampanja oslanja se na promociju putem društvenih mreža, izravno i neizravno.

Kako bi mogli podržati kampanju koja vam je privukla pozornost na Facebooku, morate napustiti tu društvenu mrežu i otići na stranice platforme za crowdfunding. To je korak, dva više za napraviti. Često će morati unijeti i podatke o kreditnoj kartici i načinima naplate. Još dodatnih koraka. Na sve to treba još i podijeliti kampanju na Facebooku kako bi ju i prijatelji te kontakti mogli podržati. Što je mnogima puno posla.

Facebook bi mogao pokušati skratiti i pojednostaviti taj proces, tako što će na jednom mjestu ponuditi mogućnost otkrića kampanje, plaćanja i dijeljenja.


Fundraisers već omogućava korisnicima koji žele podržati kampanju bez plaćanja da klikom na 'Join' počnu primati objave stranice kampanje, objavljuju na njenom News Feedu i pozovu prijatelje. Nudi i bolji način komunikacije između financijera i organizatora nego što to platforme koje se bave crowdfundingom mogu učiniti.

Facebooku, kao platformi čiji je primarni cilj povezivanje ljudi, ulazak u djelatnost poput crowdfundinga dio je temeljnog poslovanja. Naravno, to će otvoriti nove prilike za zaradu od oglašavanja.

Od platforme za zajedničko financiranje u punom smislu dijeli ih još nekoliko koraka. Morali bi, recimo, postaviti sustav nagrada i obavijesti te, moguće, uvesti nadzor kako bi spriječili prijevare.

Evo kako su to zamislili:

Introducing New Tools for Nonprofits