META JE MACBOOK AIR

Xiaomi napada Apple - laptopom

28.09.2015 u 07:00

Bionic
Reading

Glasine su se pokazale istinitima - kineski proizvođač pametnih telefona sprema se na tržište pustiti svoj prvi notebook, kojim planira konkurirati MacBookovima

Potvrda nagađanja kako se Xiaomi doista priprema na ulazak u segment laptopa stigla je od predsjednika tajvanske hardverske tvrtke Invetec Richarda Leeja, koji je najavio kako bi isporuka trebala krenuti tijekom prvog ili drugog tromjesječja iduće godine.

Xiami je dosad bilježio munjevito brz rast. U samo pet godina je postao jedan od najvećih kineskih proizvođača smartfona, kao i jedan od najvrijednijih startupova na svijetu. Procjenjuje se kako trenutno vrijedi 45 milijardi dolara. U drugom ovogodišnjem kvartalu bio je najveći proizvođač pametnih telefona u Kini.

Prodaje jefine uređaje s Androidom i impresivnim specifikacijama u zemljama u razvoju, skupa s gadgetima za fitness i nizom drugih proizvoda.

Pokupio je brojne kritike zbog sličnosti njegovih uređaja s Appleovim. Glavni Appleov dizajner Jony Ive otvorenoih je nazvao lopovima. U Xiaomiju te optužbe niječu. No, po nečemu su nedvojbeno slični divu iz Cupertina: imaju vjernu sljedbu i visoku razinu vjernosti kupaca o kojoj većina drugih proizvođača Androida može samo sanjati.


Ta su dva elementa ključna za brz razvoj. Tvrtka gotovo da i ne troši na marketing, ali je pažljivo njegovala zajednicu korisnika. Organiziraju munjevite rasprodaje za 'Mi-obožavatelje', festivale (ako se ta događanja može tako nazvati), pa čak i tulume u skupim noćnim klubovima, a znaju i dijeliti štošta najvjernijim obožavateljima. To što novi proizvodi bivaju odmah rasprodani dolazi kao šlag na vrhu torte.

Njihove pametne telefone može se gledati i kao na trojanske konje za druge proizvode iz tvrtkine ponude. Kupci, osim što su im strastveno vjerni, također su i mladi, pa se u Xiaomiju nadaju kako će - kad odrastu i osamostale se - vratiti se poznatom brendu kad požele nabaviti pročistač vode ili televizor.

Mobiteli koje nude daleko su jeftiniji od iPhonea, pa čak i od prosječne cijene za Androide. Možda ne konkuriraju izravno Appleu sad, ali nastoje potaći snažnu lojalnost brenda kod mladih čija kupovna moć raste, skupine koje bi se i jabučari rado dočepali.

Stoga ulazak u segment laptopa treba gledati kao još jedan pokušaj vezivanja korisnika uz Xiaomijev ekosustav, ciljajući prvenstveno na zahtjevnije i bolje potkožene kupce. A tu će se izravno sučeliti s Appleovim MacBookAirom, kao i uređajima iz serije ThinkPad iz Lenova.

Xiaomi je trenutno prisutan u Kini, Indiji, Brazilu i više tržišta u razvoju. Ulazak na tržište Sjedinjenih Država mogao bi se dogoditi za koju godinu.