KONKURENCIJA GEMIUSU

Imamo novi alat za mjerenje posjećenosti medija online

02.06.2015 u 15:25

Bionic
Reading

Nakon dvije godine razvoja, Ipsos Puls je pokrenuo DotMetrics - projekt mjerenja posjećenosti internetskih medija (Internet audience measurement), zasnovan na analitičkom sustavu razvijenom u Hrvatskoj. Zasad je obuhvaćeno sto medija online

DotMetrics je zamišljen kao usluga namijenjena izdavačima online, oglašivačima i marketinškim agencijama te široj javnosti zainteresiranoj za podatke vezane uz internet u Hrvata. Taj je analitički sustav proizveden u Hrvatskoj - plod je rada hrvatskih razvojnih programera i stručnjaka iz tvrtke FistNet.

DotMetrics prikuplja podatke o posjećenosti hrvatskih internetskih portala tako da bilježi i pohranjuje cjelokupan promet web stranice, povezujući ga s demografskim podacima iz anketa i bazičnih istraživanja. Podatke o posjećenoj web stranici i uređaju koji ju je posjetio prikuplja na svakom portalu u mjerenju te sve podatke sprema u baze podataka kako bi se kasnije mogli obraditi.

Zbog volumena podataka koje dnevno prikuplja i čuva u bazama podataka, DotMetrics je istinski Big Data sustav, prvi takvog tipa proizveden u potpunosti u Hrvatskoj, tvrde u Ipsos Pulsu.


Neke od novosti koje se nalaze u sustavu su mjerenje ekskluzivnih korisnika, odnosno korisnika koji posjećuju samo jedan web portal i niti jedan drugi te ažuriranje svih podataka, uključujući i demografske, na dnevnoj razini, što niti jedan od konkurenata u svijetu trenutačno nije u mogućnosti ponuditi.

Na taj način, kroz DotMetrics se otvaraju nove mogućnosti pogleda na ključne pokazatelje, ažurnije informacije, a samim time i tržište ima prostor za dinamičnije djelovanje, dublje promišljanje vlastitih proizvoda i razvoj. Iz Ipsos Pulsa najavljuju nove module, koji su već u izradi.

Istraživačka agencija Ipsos Puls već provodi mjerenja čitanosti tiskanih medija i slušanosti radio programa u sklopu projekta MEDIAPuls. Kroz regionalni klaster Ipsos Adria inicirali su pokretanje projekta u susjednim zemljama, a kroz Ipsosovu globalnu mrežu pokreću se inicijative i u drugim zemljama Europe.

Općoj javnosti mogli bi biti zanimljivi podaci koje na mjesečnoj razini DotMetrics objavljuje na svojoj javnoj web stranici, a koji se tiču korištenja interneta i internetskih portala u Hrvatskoj.

Tako možemo vidjeti da su u svibnju Hrvati pregledali preko milijardu stranica na hrvatskom internetu te da su korisnici po spolovima zastupljeni u skoro jednakoj mjeri. Najviše pregleda ostvaruje se sa stolnih računala i laptopa, ali čak 32,8 posto prometa ostvareno je s mobitela, dok je 5,2 posto ostvareno s tablet uređaja.