IFA 2015.

Kakva kriza, na mobitele trošimo više nego ikada

28.04.2015 u 10:51

Bionic
Reading

Najveći europski sajam potrošačke elektronike IFA tradicionalno krajem travnja predstavlja, u suradnji s analitičkom kućom GfK, tehnološke trendove koji će buknuti početkom rujna, kad se sajam održava u Berlinu. Ovoga puta rezultati analize predstavljeni su na Malti

Nama je najzanimljiviji pokazatelj bio da je na europskom tržištu potrošačke elektronike Hrvatska u posljednjih godinu dana zabilježila gotovo najveći rast u usporedbi s ostatkom Europe kad je posrijedi vrijednost ukupne prodaje. Tako je u Hrvatskoj u 2014. potrošeno 17,2 posto više novca na kupnju potrošačke elektronike nego godinu ranije.

Zemlje zapadnog dijela Europe, Njemačka, Italija, Francuska ili Belgija, bilježe u tom razdoblju pad vrijednosti prodaje. S druge strane, zemlje istočno od Hrvatske također imaju zabilježen rast prodaje. Očito je da Rusi, Turci, Rumunji i Hrvati iskorištavaju sve povoljnije cijene potrošačke elektronike, pa češće obnavljaju elektronički vozni park od stanovnika zapadnih zemalja.

Stoga će se naši korisnici zacijelo radovati novim uređajima koji se spremaju za IFA-u, a koja se ove godine održava od 4. do 9. rujna. Najavljeni su neki noviteti, a najzanimljivija najava odnosi se na prve pametne telefone s UHD rezolucijom ekrana, odnosno one čija gustoća piksela nadilazi 700 ppi. Rečeno je da će do 2021. više od 50 posto pametnih telefona na tržištu imati gustoću piksela veću od 400 ppi, kao i da će 2021. biti isporučeno 200 milijuna UHD pametnih telefona.

U analizi GfK istaknuto je da će i ove godine biti snažan trend prodaje novih pametnih telefona, tableta i fableta, s obzirom na to da je tržište ovih uređaja, uz tržište televizora u segmentu potrošačke elektronike, jedino koje će 2015. biti u porastu – osam posto na globalnoj razini. Najveći pad – upravo zbog najezde pametnih telefona – doživjet će digitalni fotoaparati, čije će tržište ove godine na globalnoj razini biti smanjeno za znakovitih 15 posto.

Kao još jedan trend opet se navodi UHD rezolucija na TV zaslonima, a zbog smanjenja cijena. Također, sve veću popularnost imat će nosivi uređaji – satovi, sportske narukvice, ali i drugi modni detalji koji postaju povezivi, a u produkciji su uglednih modnih kuća. Napredak će zabilježiti tržište 3D pisača, soudbarova te slušalica, a najveći pokretači ovog tržišta su streaming servisi za slušanje glazbe i - dakako - pad cijena pripadajuće opreme. Također, najavljeni su komercijalni uređaji povezani internetom stvari.