INTERVJU: ANA PAPEŽ, IDC ADRIATICS

Želimo nagraditi najboljeg direktora informatike regije

30.01.2015 u 13:52

Bionic
Reading

U veljači će drugi put biti dodijeljena nagrada za najboljeg hrvatskog 'chief information officera'. No ambicije domaćeg ogranka IDC-a ne staju na tome

O planovima i željama vezanim uz ovaj izbor razgovarali smo s Anom Papež, regionalnom direktoricom IDC Adriaticsa.

Kako je i zašto IDC Adriatics pokrenuo izbor za najboljeg direktora informatike?

Na svjetskoj razini uobičajeno je da strukovna udruženja redovito nagrađuju najbolje među sobom. Ideja dodjele nagrada IDC CIO rezultat je želje da se i u tom segmentu približimo svjetskim standardima, kontakata i razgovora s CIO Klubom (Klub direktora informatike) u Hrvatskoj.

Uz to, u IDC Adriaticsu željeli smo odati priznanje onima koji su zaslužni za to da se cijela IT struka konačno profilirala kao jedan od ključnih elemenata unapređenja poslovanja kako u privatnom tako i u javnom sektoru. Iza uspjeha industrije stoje brojni marljivi, kreativni i često genijalni stručnjaci i to treba vrednovati.

Što je Klub direktora informatike i kakvu ulogu igra u ovom projektu?

Riječ je o neformalnom udruženju CIO-a koje u Hrvatskoj okuplja stotinjak članova. Mnogi su u osnivanju Kluba pronašli idealno mjesto za razmjenu ideja i iskustava, raspravu o novim proizvodima i uslugama te trendovima u poslovanju. Ali i priliku da se udruženim snagama izbore za bolju poziciju i prepoznavanje važnosti IT-a u poslovnoj zajednici.

Sastanci Kluba održavaju se svaka dva mjeseca. Uz druženje i razmjenu iskustava, jedna od najvažnijih inicijativa svakako je bilo i pokretanje ove nagrade koju se u IT krugovima odmilja već naziva IT Oscarom. U IDC Adriaticsu smo sa zadovoljstvom podržali tu inicijativu i realizirali prvi put prošle godine.

Kako se bira stručni žiri?

IDC Adriatics u dodjeli nagrada ima primarno organizacijsku, logističku i promotivnu funkciju. Stručni žiri odabiru sami članovi CIO kluba između sebe.

S obzirom na propozicije prema kojima se nagrada dodjeljuje, na temelju ključnog projekta pokrenutog i/ili realiziranog unutar organizacije ili tvrtke u prethodnoj godini, uglavnom je riječ o onim direktorima informatike koji u 2014. nisu nominirali vlastiti projekt.

Tako ove godine u Hrvatskoj naš stručni žiri čine Miroslav Mađarić (KBC Zagreb), Goran Ujević (Zvijezda) i Želimir Kozjak (Franck), dok žirijem predsjeda doajen IT-a na ovim prostorima Boris Sakač (Adasit).


Zašto se direktori informatike moraju sami nominirati?

Smatramo da su upravo IT direktori oni koji najbolje poznaju vlastiti projekt, najbolje znaju koliko je on vrijedan i koristan njihovim organizacijama odnosno kompanijama te udovoljava li kriterijima prema kojima se nagrada dodjeljuje. A to su transparentnost, inovativnost, troškovna učinkovitost te efikasno upravljanje projektom.

Transparentnost kao kriterij bio je važan i nama kao organizatorima, jer dodjeljujemo nagradu najboljem stručnjaku i njegovom projektu, a ne prodavaču odnosno dobavljaču IT opreme. Drugim riječima, platforma na kojoj se projekt zasniva ne igra značajnu ulogu ako projekt zadovoljava sve navedene kriterije.

Kako je u pravilu riječ o velikim, opsežnim i složenim projektima, je li to više priznanje pojedincu, timu ili organizaciji?

Može promatrati kao nagrada svima uključenima - pojedincu, dakle IT direktoru koji je osmislio i vodio projekt, timu stručnjaka koji su radili na implementaciji i cijeloj organizaciji/kompaniji koja je prepoznala važnost takvog projekta.

No ako bih ipak trebala nekoga posebno istaknuti, onda bi to bio CIO koji je začetnik, odnosno spiritus movens projekta.

Izbor je razmjerno brzo proširen na Bosnu i Hercegovinu. Kako je došlo do toga?

Vrlo brzo po osnivanju Kluba CIO u Hrvatskoj počeli smo razmišljati o dodjeli priznanja. Identičan pristup imamo i za BiH, gdje smo prošle godine osnovali Klub koji trenutačno broji oko 50 članova.

Je li u planu proširenje i na druge zemlje u regiji? Hoćemo li uskoro imati prilike vidjeti i natjecanje u kojem bi se biralo najboljeg direktora informatike u regiji?

IDC Adriatics aktivno djeluje u osam zemalja regije (Hrvatska, BIH, Slovenija, Srbija, Makedonija, Crna Gora, Kosovo i Albanija). Konzalting aktivnostima i događanjima koje organiziramo nastojimo potaknuti ključne ICT igrače na snažnije povezivanje. Želja nam je sve više širiti i ovakve neformalnije oblike povezivanja unutar IT zajednicama u svakoj od navedenih zemalja.

Ove godine smo osnovali CIO Klub Srbije. Nadamo se da ćemo već u 2016. organizirati prvu dodjelu nagrada za tamošnje IT stručnjake i njihove projekte. Sljedeće godine nam je u planu i pokretanje CIO Kluba Makedonija.

Ideja regionalne nagrade iznimno nam je zanimljiva. Ako će biti interesa IT stručnjaka i dobrih projekata, vrlo ćemo rado dodijeliti IT Oscar najboljem projektu provedenom na regionalnoj razini.