ISTRAŽIVANJE SVEMIRA

Evo kako će Nasa smjestiti asteroid u orbitu Mjeseca

03.10.2014 u 13:11

Kako bi uopće došlo do slanja prve ljudske posade na Mars, Nasa planira testirati niz različitih mogućnosti putovanja kroz svemir. Dio njih će se testirati u sklopu inovativne misije 2020. koja će preusmjeriti asteroid u orbitu oko Mjeseca , na koji će se poslati i ljudi. Svemirska agencija objavila je čak šest novih članaka u kojima inženjeri i službenici pružaju različit uvid u nove tehnologije i mogućnosti ambicioznog putovanja na Mars

Asteroid Redirect Mission (ARM) imat će izravan utjecaj na putovanje ljudi na Mars jer će se u okviru nje testirati i SEP (Solar Electric Propulsion), a on će služiti za slanje materijala i tereta na planiranu lokaciju prije nego što astronauti stignu na odredište.

U svojim člancima autori objašnjavaju trenutačno stanje projekta te istražuju različite opcije za robotske i ljudske misije. SEP vide kao ključnu tehnologiju potrebnu za slanje većih količina tereta u svemir. SEP stvara potisak korištenjem mreže solarnih ćelija, a na tehnologiju se gleda kao na iznimno učinkovit način putovanja kroz svemir jer se, među ostalim, značajno smanjuje količina pogonskog goriva koje letjelica mora nositi kao teret.

Nasa planira poslati robotsku letjelicu ARM koja bi se trebala susresti s asteroidom, uhvatiti ga te preusmjeriti u stabilnu orbitu oko Mjeseca. Nakon toga bi se astronauti uz Nasin Orion uputili na istraživanje asteroida 2020-ih. Na tim bi se misijama trebali prikupiti i ključni podaci potrebni za daljnje programe koji uključuju ljudsku posadu jer će se testirati i nova odijela, pogoni i metode spajanja letjelica/tereta i dr.

'Posrijedi je jedinstvena prilika da se nastavi ljudsko istraživanje svemira.'

Objavljeni tekstovi inženjera i službenika Nase detaljiziraju mnoge nadogradnje potrebne u odnosu na razdoblje šezdesetih, kada su se odvijale 'prave svemirske šetnje', jer će ljudi ići mnogo dalje nego dosad. Stoga je vrlo bitno raditi na razvoju tehnologija potrebnih za što sigurniju izvedbu programa.

Program ARM po mnogočemu drži ključ produljenja svemirskih misija, ali se vidi i velik potencijal rudarenja resursa s asteroida. Pritom se ne misli samo na drago kamenje, već na ekstrakciju kisika, vodika i drugih elemenata od kojih bi se mogla raditi pogonska goriva, čista voda i zrak. Članke i detaljne informacije moguće je pronaći na službenoj stranici Nase