KINEZI NAPADAJU

Konkurencija čini svoje, Samsung i Apple gube udio na tržištu

30.07.2014 u 14:42

Bionic
Reading

Konkurencija konačno počinje činiti svoje, a vodeći dvojac u svijetu pametnih telefona bilježi značajan pad udjela u drugom kvartalu tekuće godine. Dok je Apple u odnosu na isto razdoblje lani izgubio nešto preko jedan posto udjela, Samsung je izgubio vrtoglavih sedam posto udjela, izvještava analitička kuća IDC

Sada upozorenje koje je južnokorejska kompanija nedavno izdala postaje još jasnije. U odnosu na drugi kvartal prošle godine, tržište pametnih telefona je naraslo za 23,1 posto, čime se probio i novi rekord za pojedinačni kvartal (295,3 milijuna isporučenih jedinica).

'Slijedeći (po isporukama, op.a.) vrlo snažan prvi kvartal, u drugom kvartalu je tržište sekvencijalno naraslo za 2,6 posto', navodi IDC-evo izvješće, dodavši kako je rast primarno potaknut stalnom potražnjom za mobilno računarstvo i pregršt dostupnih pametnih telefona niske cijene. 'Rekordan drugi kvartal dokazuje kako tržište pametnih telefona itekako ima dovoljno prilike i momenta', rekao je IDC-ev Ryan Reith

Najviši rast su zabilježile kompanije iz Kine poput Huaweija, koji drži čvrstu treću poziciju po pitanju isporučenih jedinica. Ta kompanija je isporučila dvostruko više jedinica u drugom kvartalu ove godine no u istom razdoblju lani, čime je udio na tržištu skočio sa 4,3 posto na 6,9 posto. Jasno, Samsung i Apple i dalje vode na listi, no postoci se uvjerljivo smanjuju (redom 25,2 posto i 11,9 posto) kako vrijeme prolazi.


Usprkos posjedovanju jedne od najvećih lepeza proizvoda u segmentu pametnih telefona, Samsung je izgubio sedam posto udjela na tržištu u odnosu na lanjsko razdoblje. Zanimljivo je da se trenutna perjanica Galaxy S5 i dalje prodala 'u milijunima primjeraka' usprkos brojnim kritikama, ali su prodajni rezultati za starije modele poput S3 i S4 ostali izvrsni, jer su pruženi kao pristupačne alternative.

Kad je u pitanju Apple, IDC navodi kako je potpuno uobičajeno da kompanija bilježi 'sezonski loš' drugi kvartal pred otkrivanje novih modela na jesen.

Lenovo je pak zabilježio rekordan rast u Kini, upravo u zemlji gdje Huawei i Xiaomi (uz druge proizvođače) bilježe sve bolje prodajne rezultate. Lenovo je narastao sa 4,7 posto udjela lani na 5,4 posto u drugom kvartalu 2014. godine.

LG je isporučio dva milijuna više jedinica no u istom razdoblju lani, iako je tržišni udio stagnirao.

IDC navodi kako su za rekordne isporuke, ali i dalji 'pad divova' zaslužne upravo kineske kompanije, koje spremno grabe korisnike koji su ranije posjedovali tek obične mobilne telefone. Pristupačnost i kvaliteta izrade koja konkurira vodećim proizvođačima im, barem za sad, pruža određenu prednost. Više o svemu je moguće pronaći na stranicama IDC-a