RECENZIJA

Može li Watch Dogs 2 nadmašiti svojeg mračnog prethodnika?

09.12.2016 u 08:00

Bionic
Reading

Najnovija iteracija hakerskog sandboxa Watch Dogs već je neko vrijeme među nama, no pitanje je seže li ona dalje od Ubisoftovske MTV-izirane vizije digitalne delinkvencije

Kao što ste vjerojatno sto puta čuli dosad, Watch Dogs 2 grčevito nastoji dokazati da nije Watch Dogs 1. Toliko, dapače, da neke tematske elemente izvrće do te razine da ga na kraju dana praktički ismijava. Ovo je, realno gledano, dobra stvar iz više razloga. Kao prvo, koliko god se starim jarcima poput autora ovih redaka preseravanje glavnog lika čini kao nešto što je simpatično ali užasno nezrelo, mlađoj generaciji on bi mogao biti zbilja zanimljiv. Ovo kažem zato što glavni lik dvojke, Marcus Halloway, nije seronja kakav je mogao biti.

Na papiru, njegov životopis standardna je špranca za najiritantnijeg glavnog lika u videoigri. Tip je majstor parkura, jako dobro barata oružjem, šarmantan je, zgodan te bezbrižno bahat i pozitivan. Nekim čudom, Ubisoft ga je učinio zbilja zanimljivim i vedrim, gurnuvši ga rukom pod ruku puno vedrijem svijetu u kojem se igra odvija.


Umjesto kišovitog i vjetrovitog Chicaga Watch Dogs 2 seli u nezamislivo šareni i vedri San Francisco. San Francisco u kojem hakerska skupina DedSec odlučno prkosi zlokobno pohlepnom javnom sustavu kontrole pod imenom CTOS. CTOS sakuplja informacije svih vlasnika pametnih uređaja i manipulira njime te ga prodaje korporacijama te drugim neželjenim klijentima poput vaše punice.

Uglavnom, plan DedSeca je demolirati CTOS i njihove tvorce iz tvrtke Blume te time osloboditi sve građane San Francisca od opresije špijunske digitalne čizme. Mnogima će biti dodatno motivirajuća okolnost za početak borbe protiv ctOS-a što je šef Blumea Steve Jobs. Dobro, ne doslovno, ali realno – teško je ne zamijetiti sličnosti. Također, naravno, valja voditi računa da je tip kompletni psihopat, što znači samo jednu stvar – nećete se osjećati krivima kad grad vašim 1337 sk1llzovima okrenete San Francisco naopačke.

Dakle, ono što radite u Watch Dogsima 2 ovisi skoro isključivo o vama. WD2 odobrava i potiče velik broj različitih stilova igre, što u principu akomodira najširem spektru igrača. Ne očekujte da ćete, doduše, u Watch Dogs 2 pronaći ostvarenje svih vaših snova ako ne volite sandbox naslove – ova igra je hakerski GTA koji se trudi biti vedriji od svoga prethodnika. Ako probavite ovo što ste upravo pročitali i sve vam se ne čini kao loša ideja, ovo bi mogla biti igra za vas.

Valja, doduše, voditi računa kako Watch Dogs 2 nastoji izbjeći paradigmu mnogobrojnih sličnih naslova iz radionice Ubisofta tako da klasični koncept oslobađanja regije zamjenjuje apsolutnom slobodom. Da, dobro ste pročitali – ono što možete dosegnuti na samom startu igre možete dosegnuti na njenom kraju. Ono što pokreće radnju su misije i zanimljivosti raštrkane gradom, a ne progresivni sustav otkrivanja regija. Sad, ako ste onaj tip koji mora završiti sve u jednom dijelu sandboxa kako bi se mogao prebaciti na drugi, WD2 će biti vaša najveća noćna mora. San Francisco je doslovno KRCAT zanimljivostima i sitnim sekundarnim misijama, što znači da ćete, ako planirate završiti osnovnu priču, morati doslovce zaobilaziti skrivene predmete jer ćete zbog njih u igri provesti puno više vremena nego što ste planirali.

Što se samog napredovanja tijekom igre tiče, ono se temelji na sakupljanju followera koji vam poklanjaju procesorsku snagu svojih uređaja. Ovo znači da s vremenom sakupljeno iskustvo možete mijenjati za nadogradnje jednog od vaših stabala vještina, razvijajući stil igre kojim ste se htjeli pozabaviti. Dobra stvar kod svake vještine je ta da vam igra pri njenom izboru daje priliku da vidite kakvom stilu igre ona najviše odgovara. Ovo vas može spasiti od eventualnih briga uzrokovanih kompulzivnim izborom neke vještine za koju ste u danom trenu bili sigurni da je super, a zapravo je najgora stvar ikad koju apsolutno nikad nećete koristiti.

Jedini glavni problem kod razvijanja vještina je što je većina njih jako situacijske prirode što otprilike znači da vam niti jedna od njih nije od presudne važnosti. Igru je, naime, moguće završiti igrajući bio kakvim stilom, što na nekoliko navrata potvrđuje njen fleksibilni dizajn.

Problem je u tome što većinom igranja jednostavno nemate neki generalni smjer kojim vas igra vodi. Watch Dogs 2 vam na samom početku igre da vritnjak i kaže 'evo ti San Francisco, idi se igraj'. Ovo će ekipi koja je navikla na strukturirane sandboxe malo ići na živce, dok će prosječnom gejmeru zapravo dati malo razvodnjen osjećaj čvrste i progresivne radnje.

Ono na što se, u konačnici, morate oslanjati su vještine i gadgeti kojima raspolažete, kao i misije koje preuzimate putem hakerske aplikacije koju ste instalirali na mobitel. Zanimljivo dizajnersko rješenje koje što zapravo spašava situaciju je velika investiranost u zadatke koji su u principu zasebne anegdote. Jako dobro ispričane zasebne anegdote.

Nakon što zapravo shvatite što sve žvrlje na mapi znače te što sve možete raditi u igri, počnete se suočavati s bugovima i bizarlucima koji idu ruku pod ruku sa svakim sandboxom. AI likova nerijetko se zna zbuniti, ostavivši ih da besciljno vade pištolj i pucaju u tlo umjesto u vas, dok dinamični vremenski uvjeti i vrijeme dana se izmjenjuju toliko brzo da se u jednom trenu počnete plašiti notornog promjenjivog vremena u San Franciscu - meteorološkog košmara koji se mijenja svakih (ne šalim se) minutu i pol.

Također, zbog ogromnog broja nepovezanih zadataka dosta često nemate ideju što činiti sljedeće. Da, možete uzeti još jednu misiju, no to nije ni blizu zabavno kao istraživanje grada i lociranja ljudi koji bi vam te misije, recimo, mogli dati. Bez obzira na malu razvodnjenost, igra se i dalje drži u komadu koji će obožavatelje akcijskog sandboxa zabavljati dugo, dugo vremena.

Uglavnom, Watch Dogs 2 je bez sumnje jako dobro odrađen naslov. Iako se ne radi o najboljem sandboxu ikad napravljenom, on i dalje uspijeva biti zabavan, otkačen i krcan hrpom zadataka koji čekaju da ih otkrijete. Ako UbiSoft nastavi ovim putem, sljedeći Watch Dogs mogao bi biti jedan od najboljih sandboxa na tržištu.

Napomena: za namjenu ove recenzije koristili smo snimke zaslona iz prvog dijela Watch Dogsa 2 kako igračima ne bismo upropastili užitak igranja i otkrivanja.

Ime: Watch Dogs 2
Žanr: Sandbox akcijska avantura
Proizvođač: Ubisoft
Izdavač: Ubisoft
Platforme: PC, Xbox One, PlayStation 4

Plus:
- sloboda
- humor
- maštovit pristup rješavanju misija
- vedrina

Minus:
- bugovit AI
- raštrkana gomila nepovezanog sadržaja

Ocjena: 4