PA, ZAŠTO?

Fordov marketing 'posudio' materijal iz indie igre Firewatch

29.06.2016 u 10:24

Bionic
Reading

Fordova prodavnica u SAD-u je ovih dana pokrenula novu marketinšku kampanju Ford Freedom Sales Event, a u sklopu nje su iskoristili umjetničke radove indie gaming studija Campo Santo, koji je nedavno izbacio igru Firewatch s velikim tržišnim uspjehom...

Po svoj prilici, kampanja je ograničenog trajnja i vrijedi tek u SAD-u (i to malom dijelu s lokalnom trgovinom), no ostaje činjenica da je za glavni plakat poslužio umjetnički uradak iz Firewatcha, indie igre koja se u ožujku nedugo nakon izlaska mogla pohvaliti s pola milijuna prodanih primjeraka. Zašto su marketingaši igrali prljavo u ovom slučaju?

Zato jer mogu (ili su jednostavno nesposobni). Iza minijaturnog studija Campo Santo ne stoji neki poznati golemi izdavač video igara, već kompanija Panic, kojoj je to prvi igraći naslov. Quirk Ford, lokalni dealer se za portal Gamasutra prvo branio navodeći kako su korišteni materijali sa stranice widewallpaper.info, što ih ni u kojem slučaju ne može obraniti u ovom kršenju autorskih prava.

Nedugo nakon toga, Quirk Ford je imao snage 'ispraviti stvar' te su otvoreno rekli kako je materijal koji su iskoristili za Freedom Sales kampanju stigao izravno iz Forda. Oglasio se naravno i Ford, koji navodi da to nikako nije slučaj. Dok se loptica krivnje prebacuje s jednog slučaja na drugi, ostaje tek činjenica da je mali neovisni studio pokraden.