15 GODINA KASNIJE

Igrali smo Homeworld: Remastered i oduševljeni smo

18.04.2015 u 07:52

Bionic
Reading

Malo koja zajednica igrača 'starog kova' je tako vatrena kao ona koja je prije više od 15 godina uživala u Homeworldu, revolucionarnom 3D RTS naslovu čija je prilično dirljiva priča o spašavanju vrste uparena s izvrsnom grafikom za to doba osvojila srca mnogih. Izdavači su to prepoznali i nakon dugo vremena vratili poznate naslove (ili radije, dio njih) u novom 'Remastered' ruhu, onom o kojem se nekad dalo tek maštati. No, je li Homeworld zbog toga izgubio dio draži?

Kratak odgovor bi bio – svakako jest. No, to nikako ne govori cijelu priču, niti čini HW: Remastered lošim naslovima. Možda je bolje pitanje – koliko je vrijeme utjecalo na cijelu stvar?

U tom smislu, novi paket iz Gearboxa, sad vlasnika franšize, predstavlja izazov i pravo osvježenje, iako Homeworld: Remastered donosi danas uobičajenu RTS mehaniku prikupljanja resursa, istraživanja i izgradnje borbenih brodova i naravno – samu borbu. Pored brojnih usporedbi u vizualima koji oduzimaju dah jednom kad ih se vidi u akciji, vrijedi reći kako se Gearboxov rad na osvježavanju starih naslova nije zaustavio tek u grafičkom kontekstu, vjerojatno najuočljivijem dijelu. Ne samo da se i danas Homeworldov engine pokazuje fenomenalnim, već demonstrira i koliko je zapravo Homeworld bio daleko ispred svog vremena. Tehnologija je danas konačno dosegla san izvornih tvoraca igre.


A priča? Priča je oduvijek bila poseban dragulj oba nastavka...

„Postoji nešto vrlo jednostavno i čisto u putovanju prema davno izgubljenom domu“

Jonathan Dowdeswell,  Blackbird Interactive


Tisućama godina, vrsta Kushan je živjela na Kharaku, prilično negostoljubivom za život i razvoj zbog velike pustinje koja je prekrivala planet. Zbog ograničenosti resursa, klanovi su vodili nemilosrdne bitke, sve do otkrića golemog svemirskog broda, zatrpanog u vrućem pijesku pustinje. Nakon što su, zahvaljujući artefaktu i tehnologijama u brodu spoznali da je njihov izvorni dom u svemiru negdje drugdje, klanovi su se ujedinili i napravili kolonijalni matični svemirski brod, koji ih je trebao odvesti na odredište.

Mnogo godina Homeworld (klasici) uopće nije bio dostupan na tržištu ni u kom obliku, a o nekim vezanim naslovima postojali su tek tragovi informacija. Peripetija vezanih uz franšizu je previše da bi ih se uopće nabrajalo, no u konačnici je ionako bitno ono što je tu sada. Spektakl za oči i uši, svojevrsne 'tvornice wallpapera', kako su igrači nazvali HW: Remastered.


Reakcije na Remastered, sad nakon što je već neko vrijeme dostupan, su u pravilu više no pozitivne, no okorjeli igrači će pronaći zamjerke i u mehanici i u izvedbi – posebno u prvoj igri obnovljenog izdanja. Homeworld 2 Remastered, srećom, funkcionira mnogo bolje.

Rezultat je to problema koji je nastao prebacivanjem stare igre u Homeworld 2 engine, čime su narušene skripte, ponašanje brodova…i nažalost, uklonjene neke od mogućnosti koje se nalaze samo u klasiku. To uključuje gubitak potrebe za opskrbljivanjem goriva letjelicama, formacije brodova su u pravilu potpuno beskorisne ili ne rade kako treba čak ni nakon nekoliko zakrpi, umjetna inteligencija je ponekad suludo loša (napadanje brodova koje se krade), balistika…i još niz drugih sitnica. Neke od misija su čak bile skriptirane tako da bi greška u izvođenju onemogućila njihovo dovršenje (te je bilo potrebno igrati ispočetka!). Srećom su zakrpe u tom smislu popravile stvar. S tim rečenim, novi igrači teško da će primijetiti išta od spomenutih problema u mehanici, što je svakako pozitivna stvar.


Kad je riječ o zvuku, teško je pronaći manu, bez ikakvog pretjerivanja. Brujanje motora razarača i teških krstarica, zvuk ionskih i uobičajenih topova na fregatama, glas Karan S'Jet (Heidi Ernest) potpuno integrirane sa sustavima matičnog broda, eksplozije, glazba i efekti koji postaju intenzivniji kada počinje borba…ukratko - posrijedi su potpuno nove razine iskustva u odnosu na ono što je mnoge uspješno hipnotiziralo prije više od desetljeća. Ako već treba biti sitničav, valja reći da su neki od protivnika danas mnogo manje prijetećeg karaktera, no posrijedi nije čak ni boja glasa – koliko sami tempo izgovora riječi (misija Garden of Kadesh). Opet, nešto što novi igrači (a i veliki dio danas vjerojatno već sijedih igrača) neće primijetiti.

Kome pak spomenute sitnice smetaju, svakako će cijeniti to da su klasici iz '99. i '03. (Homeworld i Homeworld 2) uključeni u paket kupovinom Remastered izdanja, uz dodanu kompatibilnost s današnjim sustavima. No, tada valja imati na umu da će za vrhunsku grafiku i efekte opet valjati upogoniti maštu, možda više nego je to trebalo prije 15-tak godina. Nevjerojatno je lako naviknuti se na bolji audiovizualni paket i moderno sučelje, koje krasi Remastered verzije.

„He who unites the Three will unleash the Great Maker Sajuuk.“


Osnovni recept - redizajnirana svemirska opera u kojoj o sudbini preživjelih cijele civilizacije i njihovom putu prema starom domu (za početak, bez spoilera) odlučuje tek spretnost igrača dok se putuje kroz galaksiju, apsolutno je pogođen. Stoga za Homeworld: Remastered slijede tek tople preporuke – i to ne samo za one koji su igrali izvorne naslove, već i igrače koji su tek željni svježine na RTS tržištu.

Multiplayer komponenta je za sada u beta izdanju i ujedinjuje oba naslova. Postoje određeni problemi s balansom jedinica te prekidima u vezi za vrijeme igranja pa je, barem u ovom trenutku, teško za očekivati kakvu aktivnu natjecateljsku scenu. No, napucavanje s AI-jem je uvijek moguće.


Ako multiplayer nije ono što posebno zanima igrače, dodatne sate i sate zabave sasvim sigurno će osigurati sama zajednica. Brojni modovi za Homeworld: Remastered su već najavljeni, a po svoj prilici će stići pomlađene verzije mnogih popularnih preinaka iz starih dana.

Da nema ovog 'Remastered' dijela, teško da bi itko pomislio da je u srži riječ o vrlo starim igraćim naslovima. Tretman pomlađivanja je, dakle, uspješan - možda i na način kakav niti jedan drugi naslov to do sada nije postigao. Sad s nestrpljenjem tek valja očekivati hoće li se uspješno pronaći izvorni kod za Homeworld: Cataclysm kako bi i on doživio remaster, ali što je možda i bitnije – hoće li stići Homeworld 3 te dugoočekivani prequel Homeworld: Shipbreakers.

Minimalna potrebna konfiguracija

Procesor: dvije jezgre 2,2GHz
Memorija: 1GB
Grafika: NVIDIA GeForce 8800GTS (512MB)/ATI Radeon HD4800 (512MB)
Slobodni prostor: 20GB

Preporučena konfiguracija

Procesor: četiri jezgre 2,3GHz
Memorija: 4GB
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 560/ATI Radeon HD5850
Slobodni prostor: 20GB