OBJAŠNJENJE

Šef PSA: Opel će ostati njemački i kad bude u francuskom vlasništvu

20.02.2017 u 06:04

Bionic
Reading

Prvi čovjek PSA Peugeot Citroen Grupe, Carlos Tavares, rekao je kako će se truditi da Opel ostane njemačkog duha čak i ako ga preuzme tvrtka kojoj je na čelu

Iako se pregovori o spajanju PSA i Opela čine kao gotova stvar, to baš nije tako, ako je suditi prema izjavama koje prenosi Reuters.  Savjetnik jednog od proizvođača automobila, koji je odbio biti identificiran, rekao je za Reuters da su važni aspekti spajanja  "jako fluidni” i osjetljivi na pritisak. "Nejasno je hoće li GM zadržati ikakav ulog u Opelu, tko plaća što i hoće li išta proći, s obzirom na politički aspekt.”, rekao je izvor. PSA i GM su odbili reći koliko bi radnih mjesta, tvornica, kapaciteta proizvodnje te istraživanja i razvoja u okviru sporazuma o kojima se raspravlja bilo suvišno. Od otprilike 38.000 djelatnika GM Europe, oko 19.000 je u Njemačkoj i 4.500 u Velikoj Britaniji pod markom Vauhxall. 

Ključne uštede u proizvodnji i istraživanju i razvoju bi mogle biti nedostižne ako su tvrtke prisiljene jamčiti radna mjesta i industrijska postrojenja kako bi osigurale prihvaćanje vlade i sindikata, bez kojih će teško proći cijeli posao. Problem je što su ove godine izbori i u Njemačkoj i u Francuskoj.  Agencija još piše kako je njen izvor upoznat s razgovorima rekao da je Carlos Tavares, šef PSA izjavio kako će “održati Opel kao njemačku tvrtku u potpunosti u skladu s njemačkim zakonom o radu" te da “posao treba predstaviti kao spajanje “njemačkog i francuskog proizvođača automobila.”