RANG LISTA

Toyota i dalje najvredniji brend, Nissan najviše rastao

18.10.2016 u 06:15

Bionic
Reading

Iako su u top deset samo dva proizvođača automobila, i ove godine među prvih stotinu najvrednijih brendova na svijetu čak je četrnaest njih iz automobilske industrije, druge industrije po vrijednosti brenda

Interbrand, agencija za brendiranje, koja je u vlasništvu Omnicom media grupe, i ove godine, kao i posljednjih sedamnaest, objavila je svoju ljestvicu stotinu najvrednijih brendova na svijetu baziranu na jedinstvenoj metodi koju je sama razvila.

Interbrandova metoda provjerava trenutačno ulaganje i upravljanje brendom kao poslovnom imovinom, uzimajući u obzir financijske rezultate, ulogu brenda u postupku odlučivanja o kupnji kod kupaca i snazi brenda.

Kao i uvijek, neki su više ili manje zadovoljni, ali automobilska industrija u cijelosti opet je pokazala koliko je žilava i otporna na promjene, prije svega jer njen proizvod traje dugo i tako pronosi ime brenda kroz godine.

Interbrand, međutim, smatra da će se, ako žele ostati ključni igrači, automobilski giganti morati prilagođavati te postajati više kao start-up tvrtke, što će im biti velik izazovi, drže u Interbrandu. Nije lako velike tvornice natjerati da budu brze i okretne, no oni će to morati te će se morati proširiti i na druge djelatnosti koje su vezane uz njihov core business tipa car-sharing

Razlog je to što će samo posjedovanje automobila u budućnosti biti sve manje relevantno, za što je najbolji primjer Uber. U top deset brendova od automobilskih nalaze se samo Toyota i Mercedes-Benz, a deset najboljih čine redom Apple, Google, Coca-Cola, Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz i General Electric.

Toyota je proglašena i najboljim brendom s područja Azije, a njeno dodatno postignuće je i u tome što je jedini azijski i jedini automobilski brend u top pet najvrednijih brendova svijeta. Najveća konkurencija automobilskim brendovima dolazi upravo od najsnažnijih brendova - onih tehnoloških.

Oni nude nova rješenja koja proizvođači automobila već integriraju u svoje proizvode, ali planiraju i sami proizvoditi automobile. Googleov je već dobro poznata stvar, dok je Appleov sigurno u nekoj fazi izvedbe, no možda će prekasno stići na tržište. Tu je i neumoljivo djelovanje prirode.

Naime, prosječna dob kupaca novih automobila iznosi 51,7 godina, a među mladima na Zapadu velik je broj onih koji se uopće ne prijavljuju za vozačku dozvolu, već svoj način transporta vide kao kombinaciju korištenja Ubera i sličnih usluga s javnim prijevozom. Automobil je, čini se, u određenoj skupini mlađih ljudi na Zapadu izgubio privlačnost.


Zato će oni koji u budućnosti žele prodavati automobile u Europi (gdje je najveći profit) i SAD-u (gdje je još uvijek najveći broj prodanih automobila) morati oplemenjivati automobile tehnološkim rješenjima koja će mijenjati samo iskustvo vožnje.

Automobilski brendovi u top 100 brendova svijeta
1. Toyota
2. Mercedes-Benz
3. BMW
4. Honda
5. Ford
6. Hyundai
7. Audi
8. Volkswagen
9. Nissan
10. Porsche
11. Kia
12. Land Rover
13. Mini
14. Tesla

S druge strane, proizvođači automobila imaju veliku priliku za rast u Kini, Brazilu i Indiji te ostalim manje razvijenim dijelovima svijeta, u kojima je infrastruktura takva da je automobil još uvijek potreba, a velik broj populacije nikad ga nije posjedovao.

Na tim će područjima konvencionalni poslovni modeli proizvođača automobila postojati još minimalno tridesetak godina, kažu iz Interbranda te primjećuju da su se ondje vrlo dobro snašli Nissan, Ford i General Motors. Nissan je i inače istaknut kao pozitivan primjer brenda koji je snažno rastao. Ove godine proglašen je 43. najvrednijim brendom na svijetu, a napredak je to s 49. mjesta ostvarenog prošle godine.

Vrijednost Nissana kao brenda sad iznosi više od 11 milijardi dolara i četvrti je najbrže rastući brend u svijetu. 'U proteklih pet godina snažno smo usredotočeni na snagu brenda te je zaista ohrabrujuće vidjeti da je naš trud prepoznat i na ovom utjecajnom popisu najvrednijih brendova', rekao je Roel de Vries, Nissanov potpredsjednik i globalni direktor marketinga i strategije brenda. 'Činjenica da smo i dalje najbrže rastuća automobilska marka dodatni je dokaz da je priča o našim proizvodima i našoj viziji budućnosti vožnje snažno odjeknula.'

Nissan je postao proaktivniji u isticanju brenda djelomično i time što je predstavio svoj plan inteligentne mobilnosti koji će vožnju učiniti sigurnijom, uzbudljivijom i održivijom. Protekle godine je svijest o brendu podizao i pomoću nekoliko visokoprofilnih sponzorstava, od Olimpijskih igara u Riju 2016. do UEFA-ine Lige prvaka.

Neki od razloga zbog kojih je Nissan napredovao njegova su dugoročna vizija za povećanje svijesti o brendu strateškom uporabom digitalnih platformi i tehnologija te nova partnerstva, kao što je na razini Alijanse Renault-Nissan nedavno sklopljen sporazum s Microsoftom za razvoj tehnologija povezivanja s vozilom i umreženih usluga.


Dodatno je tu predstavljanje inovativnih proizvoda, od modela Serena s tehnologijom ProPilot do GT-RNisma, predanost zadovoljstvu kupaca i uspjeh u stvaranju novih, modernih izraza brenda, kao što je nedavno otvaranje Nissanovog salona Nissan Crossing u tokijskom distriktu Ginza.

Iako je Nissan imao najveći rast vrijednosti brenda, rasli su i svi ostali proizvođači osim Honde i Volkswagena, kojem je, razumljivo, naštetio skandal sa softverom za namještanje rezultata ekotesta. Proizvođači automobila ukupno drže čak 13,7 posto vrijednosti u top 100 globalnih brendova, odnosno 234.439 milijuna dolara