SLIJEDI NOVA KAZNA

Kakav udarac za Volkswagen! Zabranjena prodaja 80 modela vozila u J. Koreji

02.08.2016 u 10:40

Bionic
Reading

Južna Koreja zabranila je u utorak prodaju 80 modela Volkswagena (VW) vezano uz varanje na emisiji ispušnih plinova tog njemačkog proizvođača, a VW u toj zemlji također čeka i nova novčana kazna

Volkswagen ove godine u Južnoj Koreji čeka kazna od 16 milijuna dolara, nešto više nego što su platili lani, odlučilo je južnokorejsko ministarstvo zaštite okoliša.

Najveći europski proizvođač automobila lani je priznao falsificiranje podataka o ispušnim plinovima na dizelskim vozilima i od tada je pretrpio veliku štetu u prodaji te mu je znatno narušena reputacija.

Zabrana prodaje zahvatila je 32 tipa, odnosno 80 modela vozila, u što su uključena vozila različite snage. Zabranjena je prodaja i nekih od najpopularnijih modela, poput VW Golfa i Jette.

Mjere kojima su, osim VW-a, obuhvaćena i vozila istog koncerna, Audi i Bentley, dolaze kao rezultat opsežne istrage južnokorejskih istražitelja.

Južnokorejsko ministarstvo također je iz istih razloga opozvalo dodatnih 83.000 vozila, tako da broj opozvanih vozila sada iznosi više od 200.000, što je oko 68 posto od 300.000 VW-ovih vozila prodanih u toj državi od 2007., navodi agencija Yonhap.

Radi se o važnom tržištu za VW, pogotovo za njezine luksuzne brendove Bentley i Audi, budući da je kompanija do izbijanja skandala više nego utrostručila prodaju modela iz te luksuzne ponude.

Prošloga je tjedna Volkswagen izvijestio da je njegova operativna dobit u prvoj polovini godine porasla za 7 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 7,5 milijardi eura, zahvaljujući rezanju troškova poslovanja i rastu prodaje u Europi.

No, ako se u obzir uzmu jednokratne stavke, odnosno dodatna izdvajanja u visini od 2,2 milijarde eura vezano uz skandal s emisijama štetnih plinova, operativna dobit VW-a pala je za 22 posto, na 5,3 milijarde eura.

VW je priznao u rujnu prošle godine da je instalirao nezakonit softver koji deaktivira kontrolu onečišćenja na više od 11 milijuna dizelskih vozila u svijetu, što je izazvalo najveću poslovnu krizu u njegovoj povijesti. Kompanije je već izdvojila 16,2 milijardi eura za tehničke popravke na automobilima, otkup vozila i pravne troškove.

Tvrtka je priopćila i kako u 2016. očekuje daljnji pad prihoda od prodaje za 5 posto u odnosu na 2015. godinu.