NOVA STUDIJA

Dijeljenjem voznog parka do manjeg zagađenja

22.07.2016 u 12:03

Bionic
Reading

Nedavno istraživanje na UC Berkeley tvrdi kako uvođenje servisa koji potiču kratkoročno iznajmljivanje vozila dugoročno utječe na problem zagađenja okoliša u velikim gradovima

Automobili su među najvećim izvorima zagađenja u gusto napučenim gradovima. Poticanje građana na korištenje bicikala ili javnog prijevoz imalo je kakav-takav utjecaj na situaciju koja je i dalje daleko od zadovoljavajuće.

Toliko, štoviše, da je Centar za istraživanje održivih sustava prijevoza na UC Berkeleyju u novoj studiji potvrdio njihov pozitivan utjecaj na smanjenje zagađenja u gradovima i smanjenje broja automobila na cestama. Razlog zbog kojeg je za studiju korišten car2go njegova je prisutnost u mnogim gradovima u Sjedinjenim Državama i Kanadi.

Treba uzeti u obzir kako su podaci dobiveni anketiranjem korisnika servisa car2go te podacima o aktivnosti vozila koje je priskrbio taj servis. Studija Centra za istraživanje održivih sustava prijevoza obavljena je putem anonimnih anketa koje su dostavljene korisnicima car2goa u Washingtonu, Seattleu i Vancouveru.


Prema rezultatima istraživanja, došlo je do smanjenja emisija štetnih plinova zbog toga što su korisnici manje vozili, odnosno koristili automobile manje nego vlasnici automobila, iako su podjednako ili manje koristili javni prijevoz.

Mali, ali ne i zanemariv broj ispitanika (četiri do devet vozila manje u pet gradova) je ili prodao ili nije kupio osobno vozilo zbog toga što je na raspolaganju imao takav servis. Također, tvrde ispitanici, ovaj sustav ih je potaknuo na više pješačenja.

Car2go omogućuje klijentu da na posebno označenim parkiralištima preuzme vozilo te ga nakon obavljene vožnje jednostavno parkira na nekom drugom (ili izvornom) parkingu Car2go.

Naravno, valja uzeti u obzir kako dijeljenje vozila poput onog koje nudi car2go ne spada među najpopularnije vrste prijevoza u gradovima. Širenje sličnih servisa moglo bi donijeti zdraviji i lakši životom u metropolama, no konačna odluka se i dalje svodi na krajnjeg korisnika - nas.

Više: Tech Crunch