KRIZA U NASTAJANJU?

Proizvođači automobila bi mogli izgubiti milijarde zbog Brexita

30.06.2016 u 08:56

Bionic
Reading

Proizvođači automobila bi mogli računati s gotovo milijun manje prodanih vozila te 8,9 milijardi dolara manjom dobiti u sljedećih par godina, ako se kriza vezana uz Brexit nastavi odvijati ovim tempom, upozoravaju analitičari

Bez posebnog iznenađenja, najviše su već sada pogođeni brandovi koji su svoje poslovanje i kampanje usmjerili prema Ujedinjenom Kraljevstvu. Fiat Chrysler Automobiles imaju i sjedište u Londonu, a gotovo da nema poznatijeg proizvođača koji računa s time da će proći 'netaknuto', iako su neki više-manje suzdržani od prvih reakcija.

Čelnik Daimlera, Dieter Zetsche, na dan jasnih rezultata Brexit referenduma rekao je tek kako to nije dobar dan za Europu, 'a definitivno ne i za Ujedinjeno Kraljevstvo'. 'Geografski možda jesu otok, ali politički i gospodarstveno to sasvim sigurno nisu', dodao je.


Ovakve reakcije ne čude, s obzirom da je u Europi UK zapravo drugo najveće tržište, odmah iza Njemačke. Za Daimler je, primjerice, riječ o čak 20 posto njihove prodaje u 2015. godini. LMC Automotive predviđa kako će ove godine zbog Brexita proizvođači prodati 120 tisuća manje vozila te po 400 tisuća jedinica manje u svakoj od sljedeće dvije godine. Ključni problem u cijeloj priči nisu tek pregovori o izlasku iz EU, već opća neizvjesnost u cijeloj priči, što će sasvim sigurno utjecati na investicije.

Evercore ISI, još jedna analitička kuća, predviđa kako će proizvođači automobila 'izgubiti' osam milijardi eura (8,9 milijardi dolara) u sljedećih dvije godine iz planiranih prodajnih rezultata.

Zanimljivo je i to kako je do ovog trenutka zapravo tržište automobila u Ujedinjenom Kraljevstvu imalo pravi procvat. 2015. godine tako je zabilježeno rekordnih 2,6 milijuna prodanih vozila, od čega je čak 90 posto bilo uvezenih iz drugih zemalja. Britanci su pak napravili 1,6 milijun vozila, od čega je 80-tak posto završilo na inozemnim tržištima.

BMW, vlasnik šest britanskih kompanija, uključujući Rolls-Royce i MINI, tek je kratko rekao da je prerano suditi o posljedicama na njihove operacije. Više reakcija proizvođača i druge prognoze moguće je pročitati na stranicama AutoWeeka