JEDVA ČEKAMO!

Na CES-u smo se nagledali ludih automobila - ovo je najbolje od najboljeg

11.01.2016 u 11:24

Bionic
Reading

Mali gadgeti i kućanska elektronika godinama su kraljevali sajmom CES u Las Vegasu, no stvari se polako mijenjaju. Automobili polako ali sigurno preuzimaju podij, posebno zahvaljujući integriranoj elektronici, a brojnim automobilskim proizvođačima CES služi i kao platforma za 'plašenje' konkurencije - ili jednostavno podizanje zanimanja potrošača

CES 2016 tako je bio vrlo bogat auto-moto svijetom, posebno uzme li se u obzir osnovna ideja o električnim i samovoznim automobilima koji će postati stvarnost za svega nekoliko godina. Do 2020. se tako očekuju prvi pravi komercijalni pokušaji i stvarni test regulativa za autonomna vozila svih vrsta.

Nove figure i moguća konkurencija

No, pored uobičajenih proizvođača, ima tu i nekih novih 'faca'. Jedan od njih je Faraday Future, čiji je konceptni uradak posjetiteljima ovogodišnjeg CES-a oduzeo dah. No dok su brojni mediji njihovo vozilo FFZero1 prozvali konkurencijom Tesli i inima, stvar je mnogo ozbiljnije prirode. U slučaju da su stvari uistinu takve kakvim navodi ovaj proizvođač, na temelju njihove prilagodljive platforme bi u sljedećih tri-četiri godine trebali stići prvi proizvodni primjerci vozila svih vrsta.


I dok postoji velika vjerojatnost da je riječ o novom proizvođaču automobila u globalnoj igri, donekle je neozbiljno stvari uspoređivati s tvrtkama koje već sada njih i proizvode. Bilo kako bilo - koncept je tu i uistinu je prekrasan:

Mini električni kombi iz VW-a

Iako je do grla u skandalu vezanim za varanje vozila na eko-testovima, znalo se kako Volkswagen planira predstaviti svoju (novu) električnu viziju. CES 2016 tako je otkrio koncept Budd-e, minijaturni električni kombi s dometom od gotovo 500km na jednom punjenju. Usprkos značajnom kapacitetu baterija, koncept se za svega pola sata može napuniti do čak 80 posto, a baš kako su govorile i glasine, VW je odlučio koristiti baterije smještene u podnici.

Iako ovaj koncept nekim 'SF' (ili jednostavno nepraktičnim) detaljima neće ugledati svjetlo dana, čini se kako VW sprema cijelu liniju microbus vozila, a koju će činiti i potpuno električna ponuda. S obzirom na domet (khm, i neopterećenost eko-testovima), ovakav oblik prijevoza bi se mogao pokazati punim pogotkom.

BMW nastavlja avangardom

Tko je na CES-u 2016 mogao vidjeti BMW i Vision Future Interaction s razlogom bi mogao pomisliti da je nešto tu 'već poznato'. Uistinu, BMW se (izgledom) vratio jednom starom konceptu na temelju kojeg je nastao električni hibrid BMW i8, no uz niz novotarija u unutrašnjosti. Riječ je o i8 Spyder modelu na kojem u bavarskom divu eksperimentiraju s različitim mogućnostima interakcije.

Vozilom se tako može upravljati gestama, u nešto opširnijem obimu nego je to riječ kod nedavno predstavljene nove generacije 'sedmice'. U unutrašnjosti se nalazi i 20-inčni zakrivljeni OLED zaslon i ostala čudesa standardno poznata iz svijeta konceptnih vozila.

BMW bi u skorije vrijeme mogao i potpuno napustiti standardne retrovizore, zamijenivši ih kamericama i inteligentnim softverom koji stvara široki pregled situacije na jednom zaslonu - bez slijepih točki. No, prepreku predstavljaju regulative koje bi ovakvo vozilo učinile ilegalnim za vožnju. Naime, one zahtijevaju korištenje fizičkih retrovizora. Za sada.

Chevrolet munjevito

O kompaktnom električnom vozilu Bolt mnogo toga se 'znalo' već ranije - što službeno, što neslužbeno. No, domet od 320+ kilometara u ovako kompaktnom automobilu je nešto uistinu posebno - debelo iznad onoga što pružaju Nissan Leaf ili gore - BMW i3. Chevrolet je ovim predstavljanjem Bolta s cijenom od 30 tisuća dolara (uz državnu subvenciju) prestigao i Tesla Motors, koji još uvijek taje detalje vezane uz razvoj kompaktnog i 'jeftinijeg' Modela 3.

Europljani pak mogu očekivati pojavu kakvog Opela na istoj platformi, ali pod drugom oznakom, kako se Chevrolet povukao u SAD. Čini se kako su potrošači diljem svijeta itekako zagrijani za električna vozila, a vrijeme za proboj na tržište je - jučer. Kada se situacija zahukta, ubacivanje u postojeći segment će sigurno biti otežano.