VELIKI TEST

Evo koje autosjedalice trebate izbjegavati u širokom luku

01.12.2015 u 15:47

Bionic
Reading

Testiranje dječjih autosjedalica Hrvatskog autokluba obuhvatilo je 14 proizvoda. Rezultat testa izuzetno je dobar, kažu u HAK-u

Iako još uvijek nema autosjedalice s maksimalnom ocjenom 'vrlo dobar', 13 sjedalica stiglo je samo korak do maksimuma i zaradilo ocjenu 'dobar'.

Prema ukupnoj ocjeni zaokruženoj na jednu decimalu, pobjednik testiranja je Maxi Cosi sa svojim Pebble Plusom u dvije verzije, Pebble Plus i Pebble Plus + 2 wayFix, namijenjen djeci od 45 do 75 centimetra visine.

Njegov ukupni rejting iznosi 4,4 pa mu do najviše ocjene nedostaju tek 0,2 boda. Postigao je dobre rezultate u svim područjima testiranja, od sigurnosnih kriterija do jednostavnosti korištenja, ergonomije i štetnih sastojaka.

Jedini uočeni nedostaci uočeni su u pogledu limitiranog pogleda koji će dijete imati na okolinu automobila te u činjenici kako Pebble Plus + 2wayFix zauzima nešto više mjesta u vozilu.


Slijedi, s ukupnim rejtingom 4,3, Concord Reverso s nešto širim područjem primjene, namijenjen djeci od 40 do 105 centimetara visine. Reverso je također sjedalica koja se postavlja u smjer suprotan od smjera vožnje. Sigurnost zaslužuje ocjenu više od pobjednika, no nedostataka ima nešto više u drugim segmentima.

Sjedalica je izuzetno teška (gotovo 11 kilograma), treba joj nešto više prostora, dijete također ima ograničen pogled, kao i ne baš idealan oslonac za noge, zbog čega se dijete na duljim relacijama neće osjećati baš najudobnije.

Najbolje ocijenjene sjedalice na testiranju namijenjene su tek rođenoj djeci, no to ujedno ne znači da su sjedalice za starije mnogo nesigurnije. S ukupnom ocjenom 4,2 u sami su se vrh ugurala i dva proizvoda Britax Römera, Kid II i Kid Fix SL te Kiddyjev Smartfix, sve tri dječje autosjedalice iz kombinirane grupe II/III (od 15 do 36 kilograma ili od 4 do 12 godina, boosteri s naslonom za leđa).

Britax Römer Kid II i Kidfix SL nude izuzetno visoku razinu sigurnosti i jednostavnosti korištenja, ali i ne baš idealnu poziciju sjedenja, limitiran pogled i povećanu potrebu za prostorom. S druge strane, Kiddy Smartfix ne ograničava pogled djeteta na okolinu, no problem je u ne baš idealnom položaju sjedenja, veličini sjedalice i otežanom skidanju presvlake prilikom čišćenja.


Graco SnugFix + SnugFix Isofix Base namijenjen je bebama do 13 kilograma težine ili otprilike godinu i pol dana starosti. S ukupnom ocjenom 4,0 nudi izuzetno mali rizik od ozljeda, ali i neke očite nedostatke, poput loše putanje pojasa za vezivanje, povećanog rizika od pogrešne montaže te teško razumljivim uputstvima i upozorenjima. Problemi su i povećana potreba za prostorom te limitiran pogled.

Još šest proizvoda našlo se u skupini s ocjenom 'dobar'.

Treba spomenuti i gubitnike, proizvode s ocjenom 'loše' čiju kupnju u HAK-u ne preporučuju. Cybexov Aton 4 (Aton 4, Aton 4 + Aton Base 2, Aton 4 + Aton Base 2-fix) zadovoljava u svim kriterijima sigurnosti, čak štoviše riječ je o najsigurnijim sjedalicama na testu. Lakoća upotrebe također je izuzetno jednostavna, no ono što se ne može zanemariti i što ruši ukupnu ocjenu jest visoka količina štetnih sastojaka u materijalima od kojih su sjedalice napravljene.

Identičan je slučaj i s tri Cosattove verzije sjedalice Hold (Hold, Hold + Car Seat Base, Hold + Isofix Car Seat Base) koje su lagane i sigurne uz tek manje nedostatke u pogledu jednostavnosti korištenja. No, i ovdje je ukupna ocjena smanjena zbog velike količine pronađenih štetnih sastojaka.

U kategoriji koji zadovoljavaju su sjedalice proizvođača Joie, Peg Perego i Recaro. Kod Joie (i-Anchor + i-AnchorFix Base) za bolju ocjenu sigurnost bi trebala biti viša, kako pri frontalnom, tako i pri bočnom sudaru, a jednostavnost korištenja i ergonomija također nisu na najvišoj razini.


Kod Peg Perega (Viaggio1 Duo-Fix K TT) sigurnosni kriteriji zaslužuju ocjenu dobar, no jednostavnost uporabe i ergonomija, a pogotovo količina štetnih sastojaka, nisu na razini takve ukupne ocjene. Treći proizvod iz ove skupine, Recarov Young Sport Hero, ima problema s jednostavnošću korištenja i ergonomijom.

Sveukupno, rezultati testa mogu se smatrati dobrima. Samo se dva proizvođača sa svojih šest autosjedalica ne mogu preporučiti, tri proizvoda prošla su s osrednjom ocjenom zadovoljava, dok je čak deset sjedalica u raznim inačicama zaslužilo ocjenu dobar, a to je samo korak do najviše. Te bi sjedalice roditelji prilikom odabira svakako trebali staviti u uži izbor.

Dijete nikad ne prevozite u automobilu bez autosjedalice. Čak je i najlošija sjedalica bolja od nikakve jer smanjuje mogućnost teških ozljeda u slučaju prometne nezgode. Koristite ih u na kraćim i na duljim putovanjima. Prometne nesreće jedan su od glavnih uzroka smrti djece ispod 14 godina, a procjenjuje se da bi 70 posto djece preživjelo ili izbjeglo ozbiljnije ozljede da su bili vezani u odgovarajućoj sjedalici.

Više:HAK