INTERNETSKA GENERACIJA

Djecu treba poticati, a ne im zabranjivati

24.11.2008 u 09:00

Bionic
Reading

Ako je vjerovati upravo objavljenim rezultatima istraživanja pod nazivom Digital Youth Project, djecu ne treba sputavati u korištenju društvenih online mreža poput Facebooka i igranja mrežnih igara poput Haloa, no oprez je dakako nužan

Projekt Digital Youth Project započeli je prije tri godine znanstvenik Mizuko Itoa sa sveučilišta u Irvineu te je tijekom tog vremena anketirano preko 800 djece, dok je više od 5.000 sati utrošeno na praćenje ponašanja tinejdžera na internetu.

Prema rezultatima istog, mišljenje da djecu i mlade treba držati podalje od društvenih mreža poput Facebooka i MySpacea ili igranja mrežnih igara potpuno je krivo, jer izradom vlastitih stranica na spomenutim servisima i komunikacijom s vršnjacima djeca dobivaju osnovnu tehničku naobrazbu potrebnu za daljnji život, te uče komunicirati u doba interneta.

Do sada su mnogi znanstvenici neutemeljeno tvrdili da su mrežne igre i spomenute društvene mreže zlo od kojeg mladež treba udaljiti. Mnoge američke škole stoga su zabranile pristup takvim sadržajima, s čime se voditelj projekta Itoa ne slaže. Naprotiv, tvrdi da je mlade potrebno poticati na to da se što više služe računalom što uključuje i korištenje spornih stavki.

Roditelji zbog generacijskog jaza novu digitalnu stvarnost nikako ne mogu shvatiti jer u njihovo vrijeme takvo nešto nije postojalo. Zabranom korištenja modernih oblika druženja, vlastitim potomcima napravit će više štete nego koristi, ne samo u doba školovanja, već bi se posljedice mogle odraziti i na kasniji profesionalni život koji u modernom svijetu ne može bez računala i komunikacije putem istih.

Dakako, roditelji su ti koji moraju pripaziti na to koliko im djeca provode vremena za računalom, te ih educirati o potencijalnim opasnostima interneta. Usporedimo li obaveze roditelja od prije 20 godina i one danas, vidjet ćemo da se uopće ne razlikuju, samo što je mjesto radnje preseljeno s ulice na internet.