TAKO BAR KAŽU

'Picekosaur' - znanstvenici će od kokoši stvoriti dinosaura

27.08.2009 u 08:00

Kanadski paleontolog Hans Larsson vjeruje da od embrija kokoši može stvoriti dinosaura

Hans Larsson iz Instituta za istraživanja u makroevoluciji Sveučilišta McGill u Montrealu izjavio je kako mu je cilj na pticama razviti karakteristike dinosaura koji su nestali prije nekoliko milijuna godina, prenosi The Telegraph. Larsson vjeruje da prevrtanjem određenih genetskih elemenata tijekom faze razvoja zametka kokoši može reproducirati anatomiju dinosaura, izjavio je u intervjuu za AFP.

Iako je još u povojima, njegovo istraživanje bi eventualno moglo dovesti do izlijeganja pravih prethistorijskih životinja, no Larsson tvrdi da trenutačno nema namjeru stvoriti dinosaure, iz etičkih i praktičnih razloga, budući da bi izlijeganje dinosaura iz jajeta bio 'prevelik pothvat'. 'To je demonstracija tijeka evolucije', rekao je Larsson, koji se evolucijom ptica bavi posljednjih deset godina. 'Ako dokažem da potencijal za razvoj dinosaurove anatomije postoji u pticama, tada opet dokazujem da su ptice direktni potomci dinosaura', izjavio je.

Njegovo istraživanje financiraju Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada, Canada Research Chairs programme te National Geographic. Ideja za ovaj projekt mu je sinula tijekom rasprava s Jackom Hornerom, američkim paleontologom koji je radio kao savjetnik na filmovima 'Jurski park'. Horner je nedavno napisao knjigu 'How to build a dinosaur' (Kako stvoriti dinosaura), u kojoj se referira na eksperimente s embrijima kao dijelom potrage za stvaranjem 'picekosaura'.

Ekipa Hansa Larssona je prethodno radila na otkrivanju ostataka prethistorijskih životinja, uključujući osam nepoznatih vrsta dinosaura te pet nepoznatih vrsta krokodila u Nigeru. Također je nedavno otkrio ostatke nove vrste dinosaura mesoždera u Argentini.