TAJNA VEZA

Evo zašto tisuće Korejaca hrle u Hrvatsku

13.08.2015 u 11:11

Bionic
Reading

Nakon što je 2012. u Hrvatskoj počelo snimanje južnokorejskog reality showa 'The Romantic in Croatia', u Zagreb, ali i ostatak zemlje pohrlili su turisti iz Južne Koreje. Samo od siječnja do srpnja ove godine broj posjetitelja iz Koreje u Zagrebu se gotovo udvostručio!

Okidač za navalu Korejaca u Hrvatsku bio je 'The Romantic in Croatia'. Taj je serijal animirao brojne grupe mladih Korejaca da krenu u potragu za ljubavlju u više hrvatskih destinacija.

Reality show postao je reklama za hrvatski turizam, a uz velik interes korejskih producenata za snimanje u Hrvatskoj te pojačane akcije domaće turističke zajednice, rezultati su brzo postali vidljivi.

Što se tiče Zagreba, u srpnju ga je posjetilo 9.100 gostiju iz Južne Koreje koji su ostvarili 11.115 noćenja. To je 14 posto više u dolazaka i 18 posto više noćenja u odnosu na srpanj prošle godine.

Na razini dosadašnjeg dijela godine, glavni je grad posjetilo 55.600 gostiju iz Koreje – čak 43 posto više u razdoblju od siječnja do srpnja prošle godine. Broj noćenja u ovoj godini doseže 62.870 što je 44 posto više nego lani.

U cijeloj Hrvatskoj, u dosadašnjem dijelu godine zabilježeno je 180.000 turista iz Koreje. Naoko visoke brojke znače da su po brojnosti Korejci tek na 21. mjestu s udjelom u noćenjima od 0,6 posto. Dolasci su na razini Hrvatske porasli za 29 posto.

'Nakon uspjeha 'The Romantic in Croatia', uslijedilo je snimanje serije 'Noonas over Flowers', u kojoj nekoliko poznatih korejskih glumica putuje Hrvatskom kao backpackeri. Serija je emitirana od kraja studenog 2013. do siječnja 2014. i bila je najpopularniji turistički dokumentarac u Koreji koji je imao golem utjecaj ne samo na opću popularizaciju Hrvatske i podizanja razine znanja Korejaca o Hrvatskoj, već su se i turistički djelatnici okrenuli Hrvatskoj puno intenzivnije nego prije što je zasigurno doprinijelo rezultatima koje ostvarujemo', poručuju iz Ministarstva turizma.

I ove godine dva su korejska reality showa snimana u Hrvatskoj. Jedan od njih, 'Friends' snimao se u Zagrebu u čijoj su turističkoj zajednici prepoznali važnost gostiju s Dalekog istoka.

'Sudjelovali smo u organizaciji boravka 36 članova korejske TV ekipe koja je snimala novu seriju u Zagrebu početkom srpnja. Proteklih par godina organizirali smo boravak još 14 južnokorejskih novinara iz raznih medijskih kuća, bilo iz tiska, televizije ili bloga te 20 južnokorejskih agenata i turoperatora', poručuju iz Turističke zajednice grada Zagreba

Aktivnosti Hrvatske turističke zajednice na korejskom tržištu započele su još 2009. Od 2011. u Seulu se redovito organizira poslovna radionica Sell Croatia, Hrvatsku redovito obilaze i korejski novinari i agenti.

U suradnji s najpoznatijim korejskim lancem kafića ove je godine organizirana i nagradna igra 'Putovanje u Hrvatsku'. Vizuali Hrvatske turističke zajednice imali su doseg od 280.000 ljudi tisuća, a prikazivani su prilikom emitiranja serije 'Game of Thrones'. U sklopu tog projekta, dodatno se na portalu Naver (najpoznatija korejska tražilica) prikazivala najava za nagradnu igru.

Prema podacima istraživanja VisitBritain iz 2009., provedenog s korejskim turistima korisnicima interneta, može se zaključiti da korejski turisti biraju destinacije prema prirodnim ljepotama (66 posto ispitanika se slaže s tvrdnjom), slavnim i poznatim lokacijama (60 posto), lokacijama s bogatom poviješću i kulturom (59 posto), ali su skloni i novim destinacijama u kojima nije gužva (57 posto). Također im je u odabiru destinacije važna klima odnosno vremenske prilike (61 posto).

Korejski turisti traže destinacije koje će ih inspirirati, gdje će naučiti nešto o povijesti i načinu života drugim riječima koriste putovanja kako bi proširili svoje znanje i vidike te se osobno razvili i obnovili.

Korejskim turistima putovanja su također odmor i relaksacija od stresne svakodnevice, ali to ne znači ne raditi ništa već raditi ono što se inače ne stiže. Jedna od najvećih zamjerki koju Korejci imaju za Hrvatsku je činjenica da ona izvan ljetne sezone ne nudi previše turističkih sadržaja, a oni podjednakim intenzitetom putuju svih 12 mjeseci u godini.