Poslovni vodič LOŠ MENADŽMENT

Otkaz je glavna krizna mjera u Hrvatskoj

  • Autor: tportal.hr
  • 22.11.2010 11:32:18
  • 22.11.2010 9:55:30

Prema istraživanju Kriza ili loš menadžment na internetskom portalu posao.hr, većina ispitanika smatra da su njihove tvrtke prekasno uvele 'krizne' mjere, a najčešća mjera za smanjenje posljedica krize u tvrtkama bilo je otpuštanje zaposlenika

Istraživanje provedeno među 869 ispitanika tijekom listopada i studenoga pokazalo je da je više od 65 posto bilo primorano na neke od 'kriznih' mjera u svojim tvrtkama kako ne bi izgubili posao, a više od polovice ih smatra da se te mjere neće ukinuti ni nakon prestanka krize. U istraživanju je sudjelovalo 52 posto žena i 48 posto muškaraca, većinom iz grada Zagreba i Zagrebačke županije te u dobi od 25 do 34 godine.

Istraživanje je pokazalo da tvrtke nisu spremno dočekale krizu; naime, značajan broj ispitanika poslovanje svoje tvrtke negativno je ocijenilo (34 posto), a samo šest posto ispitanika u potpunosti se slaže s odličnim poslovanjem tvrtke u krizi. Također, čak 67 posto ispitanika smatra da se 'krizne' mjere nisu uvele na vrijeme, a što se njihove primjene tiče – ona je bila potpuno neuspješna (27 posto, uglavnom neuspješna (26 posto), a samo tri posto ispitanika smatra da su uvedene mjere imale pozitivan učinak.

Posljedice gospodarske krize sasvim su sigurno negativno utjecale na tvrtke, čak 65 posto ispitanika smatra da njihova tvrtka posluje lošije u odnosu na razdoblje prije dvije godine. Mjere koje su imale za cilj olakšati poslovanje tvrtkama, našim su građanima već dobro poznate, a najčešće se radilo o: otkazima (25 posto), smanjenju plaća (24 posto), ukidanju stručnih edukacija (17 posto), ukidanju drugih povlastica (15 posto) itd. Samo šest posto ispitanika istaknulo je kako njihove tvrtke nisu provele nikakve mjere uzrokovane svjetskom krizom.

Saša Jurković, direktor portala posao.hr, istaknuo je kako je kriza većinu tvrtki iznenadila iako je bilo pokazatelja da bi se situacija koja se događala u ostatku svijeta vrlo brzo mogla odraziti i na domaće tržište. 'Kriza koja je u posljednje dvije krizne godine uzrokovala značajan pad poslovanja, možda se ne bi u tolikoj mjeri negativno odrazila na domaće tržište da su tvrtke na vrijeme povukle strateške poteze s ciljem osiguravanja likvidnosti. Istraživanje je pokazalo da zaposlenici nisu zadovoljni poslovanjem svojih tvrtki tijekom krize, jer brojne posljedice osjećaju i na vlastitim leđima', naglasio je Jurković.

Najčešća mjera za smanjenje posljedica krize u tvrtkama bilo je otpuštanje zaposlenika, i to u najvećem postotku zaposlenih na određeno (36 posto) i onih na neodređeno vrijeme (35 posto). Pored toga, čak 61 posto ispitanika smatra da su neke od 'kriznih' mjera uvedene nepotrebno i narušavaju radnička prava. Što se razdoblja nakon izlaska iz krize, čak 48 posto ispitanika predviđa oporavak tržišta u razdoblju od tri do pet godina. Također, nakon završetka krize, 67 posto ispitanika planira potražiti novi posao, a trenutačno novi posao priželjkuje i traži gotovo 90 posto ispitanika.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još