Poslovni vodič ULAZAK U BIZNIS

Pripremite se za 'napadaj poduzetništva'

  • Autor: tportal.hr
  • 29.11.2008 7:18:17
  • 21.11.2008 16:00:00

Michael E. Gerber u svojoj knjizi Legenda o poduzetništvu detektira jednu kobnu grešku koju čine mnogi budući poduzetnici, a to je da smatraju ako razumiju tehničku stranu posla u nekom poduzeću, da razumiju i kompletno poslovanje tog poduzeća, prenosi Moj

Neću da mi netko šefuje iznad glave!

Ta pretpostavka je zapravo uzrok propadanja mnogih malih poduzeća. Što se zapravo time misli? Recimo radite u jednom uredu, frizerskom salonu, wellness centru ili butiku. Odlični ste u tome što radite i nečiji ste zaposlenik. Svi vas hvale i imate svoje klijente. Iz nekog razloga ste nezadovoljni - plaćom, međuljudskim odnosima, odnosom sa šefom.

Logično je da razmišljate krenuti svojim putem i da u jednom trenutku dobijete, kako to Gerber naziva, 'napadaj poduzetništva', i da se odlučite krenuti sami.

Naravno, mislite da znate sve o poslu jer već godinama predano radite za nekog drugog i vrijeme je da postanete sam svoj šef. Zapravo istina je da vi znate samo tehnički dio tog posla. Vi ustvari na to vaše buduće poduzeće gledate kao na mjesto na koje ćete ići raditi bez da vam netko šefuje iznad glave.

Operativac

Svatko tko osniva vlastito poduzeće mora se pripremiti na razne uloge koje mora igrati u poduzetničkom svijetu. To su prvenstveno uloga tehničara, dakle stručne osobe za obavljanje djelatnosti, zatim uloga menadžera tog poslovanja i uloga vlasnika cijelog pothvata - poduzetnika, a našli bismo ih još, iako su ove tri glavne.

Svaka od ovih uloga ima svoj karakter i interese. Tehničar je operativac, a Gerber kaže da 'On ne želi rast, on želi radno mjesto na kojem će raditi ono što želi, kada on to želi, slobodan od ograničenja koje donosi rad za drugoga'.

Menadžer

Menadžer je, naprotiv, vrlo praktičan - on planira. Menadžer u nama traži red, rad i disciplinu, on rukovodi, kako bi sve bilo predvidivo i funkcioniralo onako kako treba. Poduzetnik u nama vidi priliku i želi rast. On je taj koji ideje pretvara u priliku. On ima viziju i gleda u budućnost. To je kreativni dio nas. On se ne pita kako se to radi, on samo vidi krajnji ishod - uspjeh. Da citiramo Gerbera: 'Problem među njima je u tome što svaka od ovih osobnosti hoće biti gazda, a niti jedna ne želi gazdu i stoga zajedno osnuju poduzeće da bi se riješile gazde, a tu počinje sukob'.


Faze poduzetničkog pothvata

Svaki poduzetnički pothvat ima svoje životne faze, upravo kao i ljudska bića. Svaki posao ima fazu djetinjstva, rasta i zrelosti te fazu zalaska. Faza djetinjstva je faza u kojoj se sretni upuštate u poslovanje, uvjereni da nema toga što ne biste mogli napraviti. Ova faza djetinjstva ili faza tehničara, kako ju zove Gerber, traje do trenutka u kojem shvatite da se nešto mora drastično promijeniti, kako bi vaš posao išao dalje.

Prema Gerberu su granice poduzetnika određene brojem menadžera koje može uključiti u ostvarivanje svoje vizije.

Vizija budućnosti

U fazi zrelosti poduzeća ništa nije slučajno, sve je pomno isplanirano i organizirano. Tada vlasnik i njegov tim znaju gdje su, kamo idu. Oni imaju jasnu viziju i strategiju kako tamo stići. Poslovanje je tada organizirano u sustave i politiku, koja je neophodna da bi sve bilo upravo onako kako je planirano.

Da bi i vaš poslovni pothvat došao do ove faze zrelosti, on mora proći fazu djetinjstva i odrastanja. Razlika između poduzetnika koji ne uspiju i onih koji uspiju doći do ove faze je vizija.

Poduzetnik koji dođe do faze zrelosti je sliku svojeg razvijenog uspješnog poduzeća imao u svojoj viziji od samog početka. On nije sebi stvarao radno mjesto, već je stvarao uspješno poslovanje od samog početka. I ta vizija, odvažnost da preuzme rizik i sposobnost, da izađe iz svoje zone sigurnosti i ugode i krene u smjeru koji je zamislio, dovela ga je do zrelog uspješnog poduzeća.

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
© Hrvatski Telekom 2016. Sva prava pridržana.
www.tportal.hr  www.t.ht.hr