NA PROLJEĆE

Novi raj za šopingholičare u Križu

24.06.2009 u 11:00

Bionic
Reading

Nakon što su pompozno najavljeni outleti Roses Fashion Outlet u Svetom Križu Začretju i Outlet Center Sveta Helena razočarali domaće šopingoljupce siromašnom ponudom i neprivlačnim cijenama, talijansko-belgijska tvrtka Europ Invest planira u Križu početkom iduće godine pokraj Zagreba otvoriti Križ Village Company Store koji bi trebao ispuniti očekivanja i najzahtjevnijih kupaca

Riječ je o projektu iza kojeg stoji Ubaldo De Vincentiis, tvorac koncepta outlet villagea čija je osnovna ideja izgraditi ne samo klasični šoping centar u kojem će se moći kupiti odjeća kvalitetnih brandova po cijenama nižima oko 30 do 70 posto, već stvoriti mjesto u kojem će se kupci osjećati upušteno i ugodno.

De Vincentiis je u mjestu Križ u zagrebačkoj županiji, na udaljenosti oko 39 km od Zagreba, 40 km od Siska te oko 51 km od Bjelovara, otkrio idealnu lokaciju za izgradnju Križ Village Company Storea

Outlet u Križu, uvjereni su u Europ Investu, budući da se nalaziti na frekventnoj prometnici koja spaja Zagreb i Beograd (i kojom godišnje prođe, kako se procjenjuje, oko 10 milijuna vozila), trebao bi postati novim prepoznatljivi brand ovoga kraja.

Ubaldo De Vincentiis
Križ Village Company Store bit će smješten na oko 21.300 četvornih metara površine, imat će 107 trgovina i 1.800 parkirnih mjesta za svoje kupce, a u prvoj fazi koja je predviđena za proljeće 2010. godine (od ukupno tri) otvorit će se oko 40-ak trgovina, uglavnom talijanskih renomiranih tvrtki. Tanja Parać, izvršna direktorica Europ Investa, otkrila je da će izgled Križ Outleta biti inspiriran izgledom zagrebačke Tkalčićeve koja je na prvi pogled pri šetnji Zagrebom oduševila De Vincentiisa.

Osim toga, tvrtka Europ Invest smatra da Križ ima potencijal postati prepoznatljivo mjesto koje, osim šopinga, može puno toga ponuditi turistima budući da je  Milka Trnina, svjetski poznata operna pjevačica, rođena u Vezišću u općini Križ, a u neposrednoj je blizini je Park prirode Lonjsko polje i hrvatsko europsko selo roda Čigoč

Iako se dosadašnji outlet centri otvoreni u Hrvatskoj nisu pokazali nimalo zanimljivima našim kupcima, u Europ Investu su uvjereni da će Križ imati sasvim drukčiju sudbinu.

Naime, De Vincentiis kaže da je koncept Europ Investa puno drukčiji jer zaobilazi posrednike između direktnih proizvođača i kupaca, pa je ponuđena roba puno pristupačnija cijenom, ali i iz puno novijih kolekcija.

Osim toga, ulagači planiraju kupcima ponuditi i više od samog šopinga, poput gastronomskih, zabavnih i drugih sadržaja, budući da je najveći broj posjetitelja obitelji koje dolaze na cjelodnevni boravak. Da se kupcima sviđa takav pristup, potvrđuje i gužva u Valdichiana Outlet Villageu koji smo posjetili. Outlet je smješten nadomak Foiana u Toscani, a svakoga vikenda nekoliko desetaka tisuća posjetitelja pohrli po svoju šoping 'injekciju'.

'Kroz Valdichiana Outlet Village godišnje prođe oko četiri milijuna kupaca, a zarada je oko 90 milijuna eura. Kako bi se naši posjetitelji osjećali ugodno, postavljene su klupice za odmor, igrališta za najmlađe i slični sadržaji s jednim ciljem - da se kupac osjeća zadovoljno i opušteno u ugodnom prostoru drukčijem od nerijetko hladnih i dehumaniziranih klasičnih šoping centara', rekao je direktor Valdichiana Outlet Villagea Gianluigi Rinaldo. Europ Invest, osim u Križu i Italiji (Citta Sant' Angelo, Reggello), planira otvoriti outlet village centre i u Maroku, Grčkoj i Srbiji.

Outlet Village Sant' Angelo koji se otvara najesen još je u izgradnji

Inače, outlet centri prvi put su se pojavili u SAD-u, a tijekom 90-ih su se raširili po Europi. Najčešće se nalaze uz autoceste u blizini većih gradova, a De Vincentiis je prvi osmislio tzv. outlet village, gdje se u izgradnji šoping centra koriste elementi lokalne arhitekture. Stoga je, umjesto ogromnih skladišta, kako su izgledali prvi outleti u Europi, napravio repliku malog sela (odakle i naziv 'village') u Barceloni

Iako još nije poznato koji će se poznati talijanski brandovi naći i u Križ Outlet Village Storeu, ulagači su uvjereni da na našem tržištu postoji potreba za takvim outletom.

'U kriznim vremenima ljudi se još više okreću outletima jer znaju da će dobiti kvalitetnu robu za puno manje novca', smatra De Vincentiis.

Hoće li Križ Village Company Store doista uspjeti popraviti lošu sliku o domaćim outlet centrima, saznat ćemo na proljeće iduće godine, za kad je predviđeno otvaranje prvog dijela nove šoping poslastice za sve one kojima ormari nisu nikad dovoljno puni.