Poslovni vodič SVE MANJE TURISTA

Europski hotelijeri spuštaju cijene

Europski hoteli počinju osjećati posljedice recesije, jer stope zauzetosti soba padaju, a davatelje usluga postaje sve teže pronaći, pišu u srijedu europski mediji

Dok su mnogi europski hoteli prošle godine uspjeli zabilježiti dobitke, za 2009. se predviđaju gubici. Stopa zauzetosti hotela pala je za 8,9 posto u prva tri mjeseca ove godine u usporedbi s istim razdobljem prošle. Po STR Global, skupini za industrijska istraživanja, hoteli u istočnoj i južnoj Europi suočavaju se s još već padom, 19 odnosno 16 posto.

Hoteli u najvećim europskim gradovima posebno su pogođeni zbog pada poslovnog i privatnog turizma, a u prvom tromjesečju zabilježen je pad prihoda po sobi za 23 posto. Madrid kaže da je zabilježen pad od 27 posto, u pariškim hotelima 19 posto, a u onima u Rimu 17 posto.

Kao posljedica, hotelijeri su počeli spuštati cijene, davati posebne ponude i popuste. Prosječna cijena noćenja pala je za 9,6 posto u prva tri mjeseca, kaže STR Global.

Tržišta u Britaniji, Španjolskoj i Italiji osjetljivija su od onih u Francuskoj i Njemačkoj. Poruka u predvorju jednoga pariškog hotela s dvije zvjezdice postavljena prošli vikend najbolje ilustrira poteškoće s kojima se industrija suočava.

'Hotel Prince Monceau iznimno žali i ispričava se jer ne može dati više ručnika gostima ali to je izvan naše kontrole. Nažalost, naš dobavljač posteljine i ručnika, zbog ekonomske krize suočava se s problemima i informirao nas je da nam neće moći ovaj vikend dostaviti čistu posteljinu i ručnike', kaže se u poruci, kako prenose mediji. Hotel pokušava promijeniti dobavljača, ali to će trajati neko vrijeme, objasnio je menadžer hotela.

Unatoč krizi, veliki lanci poput Intercontinentala, Mariotta i Starwooda pokreću nove luksuzne brandove u Europi, male intimne hotele s visokom razinom usluge, u pokušaju da ponude klijentima više glamura za novac koji su spremni potrošiti.

Prošli mjesec, britanski Intercontinental je otvorio svoj prvi 'boutique hotel' u Londonu, Marriot International pokreće 'boutique brand' 2010. te planira otvaranje hotela u Parizu, Madridu, Washingtonu, Chicagu i Los Angelesu.

Sheratonov Starwood prvi je veliki lanac koji je otvorio 'boutique hotel' u New Yorku prije deset godina, a ove godine planira prvi u Barceloni te dva u Londonu 2010.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još