AGROKOR NEPRIKOSNOVEN

Lidl i Kaufland u velikoj ofenzivi

15.12.2011 u 13:34

Bionic
Reading

Agrokorova maloprodaja (Konzum i Idea) zadržala je poziciju vodećeg trgovačkog lanca na području bivše Jugoslavije. Lani su uzdanice Ivice Todrića u odnosu na 2009. povećale prihode od prodaje za tri posto na 2,861 milijardi eura, pokazuje analiza Deloittea

Na drugom mjestu je Mercator grupa, s ostvarenih 2,808 milijardi eura prihoda, što je rast od pet posto u odnosu na 2009. godinu. Dobrom rezultatu značajno je doprinijela akvizicija Getroa koji je Slovencima donio novih 100 milijuna eura prihoda.

Treći igrač u regiji je srpski trgovački lanac Delta Maxi s nešto preko milijardu eura regionalnih prihoda u 2010. godini. Kako ih je ove godine preuzeo belgijski Delhaizeu u Delloitteu očekuju da bi se Delta, dosad orijentirana većinom na tržište Srbije, mogla početi širiti i u Hrvatsku.

Četvrto i peto mjesto regionalne ljestvice drže Spar te Lidl i Kaufland, u vlasništvu Schwartz grupe. Njemački dvojac lani je ostvario najsnažniji rast prihoda od vodećih maloprodajnih lanaca, od 18 posto u odnosu na 2009. godinu.

'Dva su razloga za ovako snažan razvoj Lidla i Kauflanda. Prvo je daljnje širenje lanaca a drugi je da su modelom diskontnih cijena uspijevaju privući sve veći broj kupaca', rekao je Slaven Ćurić, menadžer u Deloitteu, na konferenciji za medije.

I dok su najveći maloprodajni lanci uspjeli ostvariti rast prihoda usprkos lošem makroekonomskom okruženju, manji trgovci postigli su šarolike rezultate. Najveći pad prihoda od čak 37 posto zabilježio je Merkur a 2010. bila je loša i za lanac Željka Keruma koji je imao 17 posto manje prihode nego godinu prije.

S druge strane, Bauhaus je imao rast od 25 posto, a slijedi ga Tommy sa 15 posto.

Izvor: Deloitte