Poslovni vodič MEDIJSKA INICIJATIVA

Lider pokrenuo klub izvoznika

Na prvom susretu Kluba izvoznika predstavljen nov alat za mjerenje i ocjenjivanje izvozne klime

Prvi domaćin okupljanja Kluba izvoznika bila je tvrtka TŽV Gredelj, točnije predsjednik Uprave Ivan Tolić, koji je rekao kako je tvornički prostor pravo mjesto za početak rada Kluba koji treba senzibilizirati javnost, a posebice nositelje političkih odluka na nužnost poboljšanja izvoznih uvjeta. A na skupu novopokrenutog Kluba izvoznika, osim domaćina, bili su i predstavnici Eurocable Groupa, Jadran Galenskog laboratorija, Badela 1862., Đuro Đaković holdinga, Elektrokontakta, Kraša, HPB-a, Kotke i Plive.

Pokrećemo ovaj Klub jer želimo biti društveno odgovorna tvrtka i stoga jer je izvoz jedini preostali generator rasta hrvatskog gospodarstva. Samo jaki izvoz podignut će Hrvatsku s dna ljestvice prognoze rasta koje su za 30 tranzicijskih zemalja napravili analitičari MMF-a i Svjetske banke. Javnost i političari moraju biti svjesni da nema održivog rasta bez izvoza i stoga ćemo žestoko lobirati i pisati kako bi izvoz postao centralna tema izbornih programa te nezaobilazna tema u medijima, posebice kada se razgovara s članovima Vlade i čelnicima opozicije.

Zapravo novi premijer trebao bi svakako pozvati izvoznike i pitati ih i što je nužno da bi dalje napredovali, kazao je Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera i voditelj Kluba izvoznika, dodajući da će redakcija ići tako daleko da analizira koliko novinari postavljaju pitanja o izvozu i koliko tu riječ spominju njihovi sugovornici.

Zanimljivo, prema medijskoj analizi Manuele Tašler, izvršne urednice Lidera u posljednjih mjesec dana oporba i čelnici Vlade zaduženi za investicije, financije i gospodarstvo uglavnom tek sporadično spominju izvoz. A budući da pravi alati za procjenu važnosti i određivanje ciljeva nisu ni rađeni za Klub izvoznika konzultantska agencija AT. Kearney izradila je alat Izvoz: kontrolna točka, čije je rezultate predstavio Filip Glavan.

Ukratko, stanje je doista apsurdno jer podaci pokazuju da je samo sedam i pol posto tvrtki izvozno orijentirano, odnosno više od 10 posto prihoda ostvaruju na stranom tržištu. Ujedno, tih sedam i pol posto tvrtki ostvarilo je 312 posto ukupnih prihoda svih hrvatskih tvrtki i 46 posto njihove neto dobiti. Analiza pokazuje da su te tvrtke profitabilnije te da su njihovi prihodi s inozemnih tržišta u prvoj polovini ove godine rasli duplo brže nego na domaćem tržištu.

U sklopu susreta održan je i okrugli stol na temu 'Kako potaknuti izvoznu klimu', koji je kao uvodničar otvorio prof. Ljubo Jurčić, gost analitičar i predsjednik NO Podravke, a na kraju rasprava definirani su daljnji koraci Kluba i sljedeći sastanak dogovoren u je prostorima Kraša.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još