Poslovni vodič POSLODAVCI PRVOG IZBORA

DM najpoželjniji, slijede T-HT i Agrokor

  • Autor: tportal.hr
  • 16.3.2011 14:31:47
  • 16.3.2011 11:33:35

Portal MojPosao proveo je istraživanje o poslodavcima prvog izbora na uzorku od više od tisuću ispitanika tijekom veljače 2011. godine. Drugu godinu zaredom na prvom se mjestu nalazi DM, a slijede T-HT i Agrokor

Drugu godinu zaredom prvo mjesto zauzela je tvrtka dm-drogerie markt s čak 12,5 posto glasova (prošle godine 7,6 posto glasova). Kao i prošle godine, na drugom mjestu je T-HT sa 6,2 posto glasova, a na trećem Agrokor sa 3,5 posto glasova, koliko je imao i četvrtoplasirani Vipnet.

Među prvih 50 poslodavaca prvog izbora nalaze se i (abecednim redom): B.net, Combis, Croatia osiguranje, Dalekovod, Hrvatske autoceste, Hrvatska narodna banka, Hrvatska radiotelevizija, Hrvatske vode, Hrvatske željeznice, IBM, IGH, IN2, Institut Ruđer Bošković, Kraš, Lidl, Müller, Nestle, Oracle, Philip Morris, Raiffeisen bank, Recro, SAP, Strabag, Tele2, UNICEF, Valamar, Vindija, Zagrebačka pivovara, Zagrebački holding i Zračna luka Zagreb.

Od početka provođenja ovog istraživanja, prvo mjesto je pet godina zaredom osvajao T-HT. Prošle godine prvo mjesto preuzela je tvrtka dm-drogerie markt te ga zadržala i ovu godinu. Redoslijed sljedeće tri tvrtke u odnosu na prošlu godinu ostao je nepromijenjen. U odnosu na 2010, INA i HEP su napredovali za jedno mjesto i ove se godine INA nalazi na petom, a HEP na sedmom mjestu. Između njih nalazi se Google koji je ove godine prvi put u top 10 poslodavaca prvog izbora.

Banke su ove godine izgubile na popularnosti, pa se u top 10 nalazi jedino Zagrebačka banka koja je pala za tri mjesta i ove godine se nalazi na osmom mjestu, a Privredna banka Zagreb zbog pada od četiri mjesta ispala je s liste 10 najpoželjnijih i nalazi se na 11. mjestu. U prvih deset tvrtki ponovno je ušao Microsoft, koji je posljednji put bio među deset najpoželjnijih 2007. godine.

Tvrtke koje su najviše porasle u očima ispitanika su Google, koji se ove godine pojavio na šestom mjestu, te Hrvatska pošta, koja se pojavila na 17. mjestu. U top 20 tvrtki prvi put ušla je i Podravka (koja uključuje Belupo), i to na 16. mjesto. Nakon što se lani nije našla u top 20, Adris grupa je ove godine napredovala i smjestila se upravo na 20. mjestu.

Presudni razlozi za atraktivnost poslodavaca prvog izbora su sigurnost radnog mjesta i vodstvo u sektoru, koji su najvažniji za 44 posto ispitanika. Sigurnost radnog mjesta se ove godine, očito zbog krize, probila na prvo mjesto, za razliku od prošle, kada je bila na trećem mjestu, iza vodstva u sektoru i prilike za napretkom u struci. Na trećem mjestu ove godine je socijalna odgovornost poslodavca sa 42 posto te harmonični odnosi na radnom mjestu sa 41 posto odgovora ispitanika.

Unatoč uvriježenom mišljenju da je visina plaća glavni razlog atraktivnosti nekog poslodavca, s poslodavcima prvog izbora to nije slučaj. Naime, 'visina plaća i ostale materijalne beneficije' presudan su faktor atraktivnosti za 39 posto ispitanika, čime je taj razlog tek na petom mjestu, kao i prilika za napredovanjem u struci i ukupan imidž u poslovnom svijetu.

Muškarcima su najatraktivniji T-HT, dm-drogerie markt i Vipnet, dok je za žene najatraktivniji poslodavac dm-drogerie markt, koji slijede T-HT te Agrokor. Kao presudan razlog, muškarcima je na prvom mjestu vodstvo u sektoru, zatim prilika za napredak u struci i sigurnost radnog mjesta. Ženama je pak upravo sigurnost radnog mjesta na prvom mjestu, a slijede socijalna odgovornost poslodavca te harmonični odnosi na radnom mjestu i vodstvo u sektoru.

Najpoželjniji poslodavac za ispitanike sa srednjom stručnom spremom je dm-drogerie markt, dok je na drugom mjestu T-HT, a na trećem INA. Za ispitanike s višom i visokom stručnom spremom najpoželjniji poslodavci su također dm-drogerie markt i T-HT, a na trećem mjestu je Vipnet.

U odnosu na rad kod svog poslodavca prvog izbora, ispitanici bi pristali raditi isti posao i u prosječno atraktivnoj tvrtki, ali za 39 posto veću plaću. Obrnuto gledano, ispitanici bi pristali raditi za prosječno 28 posto nižu plaću kod svog poslodavca prvog izbora u odnosu na plaću koju primaju kod sadašnjeg poslodavca.

Čak i u ovo doba gospodarske krize 47 posto ispitanika često razmišlja o promjeni poslodavca, 37 posto ispitanika ponekad razmišlja, a svega 15 posto uopće ne razmišlja o promjeni poslodavca. Prošle godine o promjeni poslodavca nije razmišljalo 22 posto ispitanika.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još