INOVATIVNI MODELI

Ideju riječke tvrtke prepoznao The Economist

23.02.2011 u 15:31

Bionic
Reading

Ideju riječke tvrtke za istraživanje i konzalting as2con, prepoznao je vodeći svjetski ekonomski tjednik The Economist koji ju je uvrstio među osam najboljih poslovnih modela

U listopadu 2010. godine The Economist je raspisao natječaj za osmišljavanje inovativnih poslovnih modela. Glavni kriteriji kod ocjenjivanja najboljeg prijedloga bili su stupanj inovacije, održivost i utjecaj implementacije poslovnog modela.

'Budući da je osnovna djelatnost tvrtke as2con usko vezana uz brodogradnju, primarni cilj bio nam je pomoći razvoju hrvatske brodogradnje, u čiji potencijal, zbog njezine duge tradicije i kvalitete krajnjeg proizvoda, iskreno vjerujemo', istaknuo je Alan Klanac, direktor riječke tvrke. U tu svrhu osmišljen je inovativni poslovni model za brodogradilišta pod nazivom 'Brodogradilište usluga: Novi poslovni model za brodogradilišta bez poticaja' koji je prijavljen na spomenuti natječaj održan u organizaciji tjednika The Economist i američke agencije za razvoj inovacija InnoCentive. Osnovna ideja ovog prijedloga temelji se na promjeni eksploatacije proizvedenog broda od strane brodogradilišta ne više kao izvora prihoda, već kao dijela imovine, što može znatno popraviti njihovu lošu financijsku situaciju.

Nakon prvog eliminacijskog kruga, riječki je projekt uvršten među top 8 između više od 100 pristiglih prijava iz cijelog svijeta. Sljedeća faza izbora bila je održavanje intervjua s Alanom Klancem, idejnim začetnikom, nakon čega je projekt uvršten među četiri najbolja. Predstavljanje projekata i odluka o najboljem održat će se na konferenciji Poslovnih ideja i inovacija na uglednom Sveučilištu Berkeley u Kaliforniji od 23. do 24. ožujka 2011. godine.

Predstavnici riječkog as2cona branit će ideju ispred članova stručnog povjerenstva po uzoru na TV show Dragon´s Den u kojem poduzetnici iznose svoje poslovne ideje kako bi osigurali financijsku podršku od strane potencijalnih investitora. Najbolji projekt dobit će novčanu nagradu u iznosu od 5.000 američkih dolara, a svi finalisti bit će predstavljeni u internetskom izdanju časopisa The Economist.