VELIKI PLANOVI

Ministar turizma želio bi smanjiti PDV, ali ne zna kad će to biti moguće

05.02.2016 u 14:57

Bionic
Reading

Učinit ćemo sve za povećanje konkurentnosti i još bolje rezultate turizma, uključujući i razmatranje smanjenja stope PDV-a, sređivanje turističkog zemljišta, ubrzanje privatizacije, jačanje investicijske klime i promocije, kazao je u razgovoru za Hinu ministar turizma Anton Kliman

Naglasivši da je jačanje investicijske klime i povećanje investicija jedna od strateških odrednica Vlade, Kliman je kazao da ima političke volje da se riješe ograničenja koja koče investicije, a na koja upozoravaju poslodavci, kao i da će svim snagama i argumentima pokušati utjecati na resorne kolege, pa i na ministra financija, da se ograničenja što prije i što više otklone.

Smanjenje PDV-a moguće u idućim godinama

'Cijelo vrijeme komuniciram prema javnosti, ali i ministru financija da nije svako smanjenje PDV-a direktan gubitak za prihodovnu stranu proračuna, ima tu i faktora koji se multipliciraju. Kroz turizam se najviše vidi da se može podići prihod u proračunu, a s druge strane, s manjim PDV-om za turizam više bi novca ostalo našim vrijednim turističkim radnicima za reinvestiranje, to bi privuklo i više korisnika usluga i nove ulagače, čime bi se i investicije povećale. Hoće li biti moguće smanjivati PDV ove godine i hoće li se naći prostora u proračunu 'o tom potom', no u svakom slučaju razmatramo modele i zaista bi volio da nađemo prostora za to', kazao je Kliman.


Na pitanje na koliko bi eventualno bila smanjena stopa PDV-a, odgovorio je da taj iznos treba postaviti realno. 'Krajnje granice, s kojima bi bili najkonkurentniji, su oko 5,5 posto, što je i u ključnim smjernicama vlade. Ali, s obzirom na realnost, kada bi došli na stopu od 10 posto, bili bi isto zadovoljni', kazao je, dodavši da bi to bio tek početak.

Ubrzati privatizaciju i stavljanje državnih nekretnina funkciju

O procesima privatizacije turističkih tvrtki u državnom vlasništvu i stavljanju u turističku funkciju državnih nekretnina, ministar navodi da treba stvari puno brže rješavati, bolje planirati, cijene postavljati realnije.

'U Ministarstvu turizma ima niz ljudi koji godinama kvalitetno i stručno rade i dobro poznaju problematiku privatizacije u turizmu te u tim procesima treba više koristiti njihova znanja, a time i usluge Ministarstva turizma. Do sada su ljudi iz Ministarstva bili koordinatori u svim tim procesima, a odluke su donosili u DUUDI-ju i CERP-u, pa mi se iz svega čini da proces nije bio dovoljno propulzivan. Bitno je da u DUUDI-ju i CERP-u te njiihovim upravnim vijećima budu ljudi koji razumiju projekte, da ih mogu i 'gurati', a to ljudi iz Ministarstva razumiju i procese mogu usmjeravati na pravi način', poručio je Kliman.

Osim turističkih tvrtki u državnom vlasništvu, od kojih su neke u procesu traženja ulagača, a neke se za to pripremaju, Kliman smatra da domaćim i stranim ulagačima treba ponuditi i neizgrađena građevinska državna zemljišta na izuzetno dobrim lokacijama, koja su portfelju DUUDI-ja, kao i bivše vojarne. 'Portfelj državnih nekretnina u DUUDI-ju treba dodatno strukturirati i vidjeti što bi bilo zanimljivo ne samo za turizam nego i druge poduzetnike koji bi mogli ulagati', kaže Kliman.

Zakon o turističkom zemljištu još ove godine u proceduru

Na pitanje može li se ove godine očekivati pokretanje i rješavanje problematike turističkog zemljišta i zakona koji ga uređuje, odgovorio je da će se to rješavati međuresorski. Najavio je da će inzistirati da se to pokuša ove godine staviti u proceduru, jer misli da su to turistički radnici zaslužili, tim više što ostvaruju dobre rezultate, što stvara obvezu da se i zadrži takav tempo.

"Kako već postoji živa komunikacija među resornim ministrima, poput one da sam se s ministrom graditeljstva sastao zbog energetskih certifikata, tako sam se i s ministrom pravosuđa dotaknuo tog kompleksnog problema zemljišta. Tome ćemo pristupiti zaista studiozno, da se razviju mehanizmi za lakšu provedbu tog zakona, kako bismo od turističkog zemljišta dobili kvalitetnu pripremu za daljnja ulaganja", istaknuo je Kliman.

Promociju ciljano pojačati, a sustav TZ-a razmotriti

Na pitanje sviđa li mu se slogan 'Croatia, full of life', Kliman je kazao kako se čini da su ga ljudi počeli prihvaćati, kao i novi koncept promocije koji provodi Hrvatska turistička zajednica (HTZ).

Najavivši da će početkom ožujka posjetiti Svjetsku turističku burzu ITB u Berlinu, kazao je i da će i inzistirati da se trenutna geopolitička situacija u Europi iskoristi da se Hrvatska još bolje pozicionira za odmor u predsezoni, kao i na kratkoročnim akcijskim planovima.

'Važno je da razumijemo što se događa na turističkim tržištima i u geopolitičkom smislu u Europi i šire, jer je Hrvatska vrlo zanimljiva za turiste i bitno je kako ćemo se postaviti na tržištu da kao mala zemlja uhvatimo što veći promet. Poznato je da su naši konkurenti poput Turske, zemalja sjeverne Afrike, pa i Grčke, pomalo 'uzdrmani' svime što se događa, i u tim uvjetima Hrvatska se mora znati postaviti. Važno je raditi pojačano na charter letovima te na tržištima čiji turisti vole putovati u pred i posezoni, poput skandinavskog, britanskog te tržišta Beneluxa i Rusije iz koje dolaze odlične najave i veliko zanimanje', kazao je Klima.

U vezi Rusije je Kliman je razgovarao s ministrom vanjskih poslova Mirom Kovačem, kako bi razmotrili što se može dodatno učiniti da se olakša dolazak ruskih turista u Hrvatsku, a zatražio je i veća sredstva za bolji nastup na tržištu.

'Mi smo mirna zemlja i dobro komuniciramo s javnošću, a ta se mirnoća mora vidjeti i u promociji', kazao je Kliman.

U vezi izmjena tri zakona o turističkim zajednicama rekao je da će te prijedloge pogledati, kao i pristigle primjedbe te vidjeti što se može poboljšati, odnosno utvrditi je li za to potrebno mijenjati zakonodavni okvir ili postoje i drugi načini da se dođe do učinkovitijeg upravljanja destinacijama.