POMEO GA LALOVAC

Konačan pad Čačićevog centra koji je ionako vegetirao

31.03.2015 u 07:00

Bionic
Reading

U velikoj akciji spajanja, ukidanja i prenošenja poslova državnih agencija, zavoda i fondova na meti racionalizacije našle su se i dvije paradržavne institucije osnovane prije tri godine na inicijativu bivšeg potpredsjednika Vlade Radimira Čačića. Na kraju mandata Milanovićeva vlada zaključeno je da ih je najbolje pretvoriti u jednu, čime bi se godišnje uštedjelo 3,8 milijuna kuna, pokazuje dubinska analiza rashoda državnog prorčuna Ministarstvo financija

U jeku najava velikog investicijskog buma jedan od prvih poteza tadašnjeg drugog čovjeka Milanovićeve vlade bilo je osnivanje Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te Agencije za investicije i konkurentnost s ambicioznim ciljem osmišljavanja velikih državnih investicija i privlačenja investitora.

Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora (CEI) osnovan je početkom 2012. godine s ciljem pomaganja poduzećima u javnom vlasništvu u osmišljavanju investicija, a Agencija za investicije i konkurentnost (AIK) zadužena je za promociju strateških investicija.

Unatoč pompoznim obećanjima, u protekle tri godine investicije se nisu maknule s mrtve točke pa su i Čačićeve agencije zaboravljene u šumi državne administracije.

Stručnjaci CEI-ja trebali su na temelju potpisanih ugovora pripremati investicijske projekte za državne tvrtke i ostale javne institucije. Međutim, analiza poslovanja pokazala je da CEI povjerene zadatke ne obavlja  samostalno, nego za velik dio poslova angažira vanjske stručnjake, tako da rashodi za intelektualne usluge iznose gotovo 40 posto rashoda za plaće.

Stoga je povjerenstvo zaključilo da postojanje CEI-ja nema smisla te je predlažilo njegovo pripajanje Agenciji za investicije i konkurentnost, koja se nedavno spojila s Agencijom za javno-privatno partnerstvo.

Ovom statusnom promjenom na troškovima najma i intelektualnih usluga kratkoročno će se uštedjeti 3,3 milijuna kuna, a srednjoročne uštede, koje uključuju smanjenje voznog parka, porast će na 3,8 milijuna kuna godišnje.