Novac STARI CENTRI GUBE DAH

King Cross i Mercatone teško se nose s krizom

Prema procjenama prodavača, što zbog krize što zbog novih centara, promet je pao do 50 posto. Krešimir Stazić iz Benettona, koji krizu osjeća manje nego ostali, kaže da je problem lokacije i posjećenosti centra za njih ključan

'King Cross i Mercatone Emmezetta jedini su trgovački centri koji su radili za nedavni Dan neovisnosti, ali bolje da nisu', kaže prodavačica Ivana iz jedne prodavaonice u Jankomirskom centru.

Na parkiralištima je bilo samo nekoliko automobila. Za zaposlene u tim dvama centrima nedavan praznični dan, pust, bez kupaca, ne bi bio tako tužan da se svakoga radnog dana ne susreću sa sve manjim brojem kupaca. Njih su s puta skrenuli novi veći centri poput City Centera One ili Avenue Malla koji su i bliže gradu i imaju veći izbor dućana. Kad se tim nevoljama doda i kriza koja je potrošnju smanjila oko 20 posto, stari trgovački centri imaju dvostruki problem.

Žarko Kovačić iz Ilirika nekretnina kaže da će se trgovački centri nastaviti graditi, ali sada bliže gradu. Problemi će nastati s centrima prve generacije poput Emmezette i King Crossa koji su izvan grada, a nemaju sadržaja koji će ponukati građane da odlaze baš u njih.

Šoping postaje životni stil, dakle uz kupnju je potrebno ponuditi i niz drugih sadržaja, kina, galerija, teretana..., a prvi centri svega toga nemaju. U svoje vrijeme, prije 2000., ondašnji Mercatone značio je pravu revoluciju. Od 2002. godine Emmezetta je u vlasništvu francuske korporacije PPR koja posluje u mnogim zemljama. Specifičan je maloprodajni lanac trgovina u svijetu, a recept bi trebao biti - velika i atraktivna, povoljna ponuda.

Slobodan Školnik, direktor Emmezette, kaže da se krizi i konkurenciji nastoje oduprijeti time što nemaju ništa zajedničko s njima.

'Emmezetta se specijalizirala za uređenje doma i nisu nam konkurencija ostali trgovački centri nego trgovci sličnom robom'. Školnik priznaje da i uz to njegov centar bilježi pad prodaje od 13 posto u prvih devet mjeseci, ali dodaje da je prodaja sličnog asortimana barem dvostruko manja od njihove.

Trgovački centar King Cross Jankomir prostire se na 150.000 četvornih metara i prvi je moderni trgovački centar na ovom prostoru otvoren u rujnu 2002. godine. U njemu radi oko 1000 ljudi te ima niz vanjskih tvrtki koje rade za centar.

Prema procjenama prodavača, što zbog krize što zbog novih centara promet je pao do 50 posto. Krešimir Stazić iz Benettona, koji krizu osjeća manje nego ostali, kaže da je problem lokacije i posjećenosti centra za njih ključan.

'Stariji centri poput King Crossa trebali bi više ulagati kako bi mogli konkurirati novim suvremenijim centrima koji mnogo ulažu u marketing i ponudu. Benetton, kao i ostali, nije zadovoljan naporima uprave da to postigne', kaže Stazić.

S njim se ne slaže Renata Vlašić iz uprave centra koja ističe: 'King Cross je zabilježio pad prometa od 20-tak posto, ali osim krize tomu su doprinijeli i zabrana pušenja i neradne nedjelje. Pokušat ćemo razgovarati s trgovcima o smanjenju cijene najma kako bi zajedno lakše prebrodili krizu'. Dodaje da se centar trudi nizom marketinških akcija privući kupce. U King Crossu su posebno stradali kafići, zatvorena su čak četiri.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još