tportal.hr

Zagreb
+7
Osijek
+5
Pula
+9
Rijeka
+10
Zadar
+10
Split
+11
Dubrovnik
+9

NEMA KRIZE

Tri milijuna Hrvata redovito posjećuje šoping centre

Prema istraživanju GfK Centra za istraživanje tržišta i u razdoblju gospodarske krize skoro tri milijuna građana u Hrvatskoj redovito posjećuje shopping centre

Datum objave:
6.8.2012 11:32

Zadnja izmjena:
6.8.2012 11:59

 

Vezane teme

Kriza je ipak usporila iznimno velike planove izgradnje novih centara u Hrvatskoj, ali i sada smo već nadomak prosjeka EU po pokazatelju prodajne površine trgovačkih centara – oko 260 metara kvadratnih na 1000 stanovnika (što je 17. mjesto u Europi). Zagreb i okolica su prema koncentraciji trgovačkih centara daleko iznad tog prosjeka.

Podaci za 2011. godinu pokazuju da se Hrvatska nalazi u sredini (oko 260 metra kvadratnih) europske ljestvice i ima sličan broj četvornih metara prodajnog prostora trgovačkih centara kao Španjolska ili Italija, zemlje koje imaju veću kupovnu moć po stanovniku od Hrvatske.

Prosječna kupovna moć građanina EU je 12.000 eura, dok ona u Hrvatskoj iznosi oko 5.000 eura. S druge strane, na primjer, jedna Švicarska, Češka, Slovačka, Poljska, Njemačka imaju manje kvadrata trgovačkih centara na tisuću stanovnika od Hrvatske. Površina trgovačkih centara na tisuću stanovnika daleko je najveća u Norveškoj (gotovo 700 kvadrata), zatim u Švedskoj (blizu 400 kvadrata) te Estoniji i Islandu (oko 380 kvadrata).

No, kako kriza/recesija i dalje ozbiljno kreše krila našoj potrošnji to se lako može dogoditi da će trgovački centri ostati stvarno dostupni i povoljni samo bogatijoj klijenteli. Ostali će preživljavati uz ograničenu ponudu s povoljnijim cijenama u manje reprezentativnim trgovinama bliže mjestu stanovanja. Na to svakako ukazuje činjenica da je u Hrvatskoj kupovna moć na razini od svega 41 posto one u EU. Dalje, visina prihoda potrošača znatno utječe na posjet trgovačkom centru. Tako, oko 60 posto kupaca iz kućanstva s prihodima ispod prosjeka za Hrvatsku (do 5.500 kuna) odlaze do trgovačkih centara dok to redovito čini preko 90 posto potrošača iz kućanstava s višim i visokim primanjima.

192905,188200,153713,178182

Sviđa ti se članak? Preporuči ga prijateljima!


Ima li HDZ gospodarski program?

Kalkulator za izračun plaće

Burza

HT-R-A 168,00 -0,24%
CROBEX 1.796,61 -0,13%
CROBEX10 998,97 -0,20%
Dionice iz sastava CROBEX indeksa
Oznaka Cijena Promjena Promet
LKPC-R-A 526,00 5,69% 7.238
IGH-R-A 192,98 3,76% 4.053
DLKV-R-A 34,99 0,81% 31.753
LEDO-R-A 8.790,00 0,63% 17.580
TNPL-R-A 304,49 0,58% 8.213
KORF-R-A 175,19 0,33% 256.624
PTKM-R-A 116,00 -4,49% 50.132
ULPL-R-A 193,50 -3,70% 47.692
INGR-R-A 3,05 -2,87% 36.127
DDJH-R-A 56,75 -2,81% 41.582
VIRO-R-A 590,00 -1,95% 130.880
PODR-R-A 282,00 -0,71% 28.213

Fondovi

Dionički fondovi - Equity funds 2014.
KD Victoria 16,9988 kn 11,97%
FIMA Equity 61,2477 kn 6,42%
Capital Two 70,3820 kn 6,00%
Mješoviti fondovi - Balanced funds 2014.
Allianz Portfolio 124,9700 kn 2,90%
ZB global 138,8167 € 1,93%
PBZ Global fond 94,2465 kn 1,68%
Obveznički fondovi - Bond funds 2014.
HPB Obveznički 141,3225 € 3,70%
PBZ Bond fond 114,1767 € 3,61%
Erste Adriatic Bond 105,2200 € 3,43%
Novčani fondovi - Cash funds 2014.
Locusta Cash 1.312,7431 kn 1,07%
Agram Euro Cash 11,9897 € 1,03%
NETA MultiCash 105,4122 kn 0,96%

Tečajna lista

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 16.04.2014.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,166798 5,182345 5,197892
CAD 124 1 5,003994 5,019051 5,034108
CZK 203 1 0,276531 0,277363 0,278195
DKK 208 1 1,016777 1,019837 1,022897
HUF 348 100 2,469039 2,476468 2,483897
JPY 392 100 5,403273 5,419532 5,435791
NOK 578 1 0,922151 0,924926 0,927701
SEK 752 1 0,836167 0,838683 0,841199
CHF 756 1 6,242648 6,261432 6,280216
GBP 826 1 9,197939 9,225616 9,253293
USD 840 1 5,499174 5,515721 5,532268
EUR 978 1 7,591059 7,613901 7,636743
PLN 985 1 1,813657 1,819114 1,824571
=

Važno: Rubrike, Sex files, cura i frajer dana i crna kronika mogu sadržavati sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina. Osobama mlađim od 18 godina se savjetuje posjet ovim rubrikama jedino i samo uz nadzor punoljetne osobe.
Tportal je član Hrvatskog vijeća za medije. HVZM je samoregulatorno tijelo koje prati i sankcionira kršenja novinarske etike.
Saznajte više na http://www.hvzm.hr/
vijece@hvzm.hr