PRVO POLUGODIŠTE

Tečajne razlike gurnule Atlantic u gubitak

30.07.2012 u 12:21

Bionic
Reading

Atlantic Grupa je u prvoj polovici 2012. godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 2,34 milijarde kuna, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 6,6 posto. Neto dobit nakon manjinskih interesa iznosila je 6,6 milijuna kuna, a nakon obračuna negativnih tečajnih razlika, kompanija je zabilježila sveobuhvatni gubitak od 95,2 milijuna kuna

Rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom polugodištu pridonijela su sva strateška poslovna područja, a s dvoznamenkastim stopama rasta najznačajniji su utjecaj imala strateška poslovna područja 'zdravlje i njega' (14,6 posto), 'kava' (12,4 posto) i 'delikatesni namazi' (12,4 posto).

'Fokusom na sinergijske potencijale i organski rast Atlantic Grupa je u prvoj polovici 2012. godine ostvarila rast prihoda od prodaje i rast operativne dobiti. Iznimno smo zadovoljni rezultatima koji svjedoče o uspješnosti integracijskih aktivnosti tijekom 2011. i u prvoj polovici ove godine te potvrđuju opravdanost investicije u Drogu Kolinsku', istaknuo je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

Prvo polugodište 2012. obilježilo je uvođenje nove organizacijske strukture koja se temelji na šest strateških poslovnih područja ('kava', 'slatko i slano', 'delikatesni namazi', 'pića', 'zdravlje i njega' te 'sportska i aktivna prehrana'),

četiri strateška distribucijska područja (Hrvatska, Slovenija-Srbija-Makedonija, HoReCa, internacionalna tržišta) i tržište Rusije. Shodno reorganizaciji Uprava je sužena na četiri člana, te je osnovano Strateško poslovno vijeće s članovima nadležnim za poslovna i distribucijska područja te korporativne funkcije podrške.

U prvoj polovici godine uspješno se nastavila druga faza integracije s fokusom na konsolidaciju proizvodnih kapaciteta unutar Atlantic Grupe te je proizvodnja Multipower pića preseljena od ugovornog proizvođača u vlastite kapacitete u Rogaškoj Slatini, a menadžment nastavlja s procjenama isplativosti preseljenja ostale uslužne proizvodnje u vlastita postrojenja.

Na hrvatskom tržištu lansirani su novi brendovi izvorske i mineralne vode (Kala i Kalnička) koji su u segmentu voda zamijenili prijašnje brendove Unique i Kapljica. U regiji je lansiran novi proizvod iz asortimana Argeta – Argeta Delight, dok novi proizvod iz segmenta pića - Cockta Rossa, bilježi odlične rezultate od početka sezone. Nastavlja se također širenje distribucijskog asortimana i snaženje regionalnog karaktera distribucijskog poslovanja.

Hrvatsko tržište najveće je pojedinačno tržište Atlantic Grupe s udjelom u ukupnoj prodaji od 26,6 posto, a slijede tržište Srbije s 24,6 posto, Slovenije s 12,3 posto, BiH sa 7,9 posto, ostala regionalna tržišta sa 6,1 posto te ključna zapadnoeuropska tržišta s 8,6 posto. Tržište Rusije i istočne Europe s udjelom od 4,5 posto u prihodima od prodaje bilježe najveći rast od 33,4 posto. Ostala tržišta sudjeluju u prihodu s 9,4 posto.

Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 73,2 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 15,0 posto, prihod od prodaje ljekarničkog lanca Farmacia sa 6,5 posto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu čine 5,4 posto prodaje.