Novac LOŠA INVESTICIJA

Kriza nagriza vrijednost briljanata

  • Autor: Zoran Korda
  • 29.11.2008 8:02:29
  • 18.11.2008 15:00:00

Briljanti su pojeftinili na svjetskom tržištu, prvi put u posljednjih pet godina, a cijene bi mogle nastaviti padati i iduće godine. Pojeftinjenje brilijanata je povezano s gospodarskom krizom u SAD-u, glavnom tržištu za plasman tih proizvoda

Stručnjaci prognoziraju da bi briljanti mogli izgubiti 30 do 40 posto vrijednosti. Proizvođači, među njima i ruski, žale se na ozbiljne probleme s prodajom dragog kamenja i pribojavaju se bankrota, ukazao je potpredsjednik ruskog Udruženja proizvođača brilijanata Ararat Evojan.

'Već padaju cijene dijamantskih sirovina, čije isporuke na tržište premašuju potražnju', rekao je Evojan.

Prema podacima Svjetskog centra za trgovinu dijamantima i briljantima, sirovine su već pojeftinile oko 14 posto. 'Stoga su neminovni stečajevi onih firmi koje nisu na vrijeme reagirale i prestale kupovati sirovinu po višim cijenama', upozorio je Evojan.

Stručnjaci procjenjuju da 90 posto cijene briljanata čini cijena dijamanata, što znači da će pojeftinjenje sirovine dovesti do sniženja cijene brušenog dragog kamena. Oni ukazuju da je cijena dijamantske sirovine do nastanka financijske krize bila neopravdano visoka te da je sada došlo do opravdane korekcije. Vodeći svjetski proizvođači dijamanata, južnoafrička kompanija De Beers i ruska Alrosa, već su odlučile smanjiti prodaju dijamanata kako bi spriječile dalje pojeftinjenje.

Indijski proizvođači briljanata imaju znatnu količinu brušenog dragog kamenja za koje ne mogu naći kupca i u takvoj situaciji pojeftinjenje teško da će stimulirati potražnju brilijanata, smatra ruski stručnjak Anatolij Gostev.

'Ulaganje novca u juvelirske proizvode s briljantima praktično nikada nije predstavljalo investiciju. Zbog toga smatram da će sada doći do oštrog pada cijena briljanata. Hoće li ih ljudi kupovati, veliko je pitanje, jer briljanti neće sačuvati novac stanovništva, mada se u sovjetsko vrijeme tako smatralo. Pouzdano je samo ulaganje u ekskluzivno drago kamenje, a takvog je veoma malo na tržištu', objasnio je Gostev.

SAD su do krize osiguravale polovinu svjetske potražnje za briljantima, ali je sada drago kamenje izgubilo dobar dio potrošača.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još