NAJVEĆI IGRAČ

Tko stoji iza Supernove koja je valom preuzimanja zavladala trgovačkim centrima

24.01.2017 u 18:00

Bionic
Reading

Austrijska Supernova grupa krenula je u veliki šoping po Hrvatskoj. Nakon kupnje zagrebačkog Garden Malla i trgovačkih centara u Koprivnici, Sisku i Požegi, preuzela je i Horvatinčićev Centar Cvjetni u Zagrebu i tako utvrdila vodeću poziciju na hrvatskom tržištu

Iako je riječ je o afirmiranoj tvrtki specijaliziranoj za razvoj trgovačkih centara, koja je u petnaestak godina realizirala više od 80 projekata u Austriji, Sloveniji, Hrvatskoj i Slovačkoj, o poslovanju Supernove malo je dostupnih podataka.

Organizirana je kao privatna kompanija koja ne kotira na burzi pa financijska izvješća nisu javno dostupna. Tvrtku Supernova holding 1994. u Grazu su osnovali Frank Phillip Albert i Tilmar Nicolai Reimut Hansen iz Njemačke kao agenciju za nekretnine, a krajem 90-ih proširili su aktivnosti na gradnju i razvoj trgovačkih centara.

Strateški partner tvrtke je austrijska m2 grupa s kojom surađuje na području marketinga, upravljanja i održavanja nekretnina.

Uz razvoj novih projekata, Supernova preuzima i već razvijene projekte te ih dalje unapređuje nastojeći stvoriti povoljnije uvjete za maloprodajne partnere. Bavi se i prenamjenom postojećih prostora, a najveći je takav projekt adaptacija Baumaxovih trgovina u Austriji za trgovački lanac Obi realizirana 2015. godine.

Austrijska tvrtka u Hrvatskoj je prisutna od 2003., kada je preko puta tadašnjeg King Crossa izgradila trgovačku zonu veličine 127.000 m2 u koju je dovela Bauhaus, Kiku, Lidl i Porsche.

Uz projekt na Jankomiru, najveći su projekti u Hrvatskoj trgovački centri u Buzinu kraj Zagreba te onaj u Zadru. Većina Supernovinih centara prepoznatljiva je po konceptu šoping-parka koji omogućuje brz i direktan pristup svakoj od trgovina s parkirnog mjesta.

Aktualnim valom preuzimanja zagrebačkog Garden Malla, trgovačkih centara u Koprivnici, Sisku i Požegi te Centra Cvjetnog od nekretninske tvrtke nekadašnje banke Hypo, Supernova je preskočila konkurenciju i postala vodeća hrvatska kompanija s osam trgovačkih centara u vlasništvu koji se prostiru na površini od 150.000 kvadratnih metara.

Projektima u Hrvatskoj austrijska Supernova upravlja putem dvadesetak tvrtki kojima je direktor jedna osoba – Frank Phillip Albert, suvlasnik matične kompanije.

Planiraju i daljnju ekspanziju na hrvatskom tržištu. U proljeće se očekuje otvaranje proširenog dijela centra u Zadru na površini od 30.000 eura u koji je uloženo 228 milijuna kuna.

Interes su pokazali i za dubrovačko područje, na kojem žele graditi sportsko-trgovački kompleks. Prema planovima ovaj kompleks bi se realizirao na Lapadu. Prostirao bi se na šest razina, tri podzemne razine bile bi rezervirane za parking, dvije za šoping-centar, a na vrhu bi bio sportski centar.

Austrijska grupa planira se širiti i na druga tržišta, a prva je na redu Srbija, u kojoj pripremaju gradnju trgovačkih centara u Kragujevcu i Nišu.