TKO JE NA VRHU?

Ovo je 50 najinovativnijih tvrtki na svijetu

14.01.2017 u 11:12

Bionic
Reading

Apple, Google, Tesla i Microsoft zadržali su prva četiri mjesta na The Boston Consulting Groupovoj godišnjoj anketi najinovativnijih kompanija, a skokom od četiri mjesta Amazon se popeo na peto mjesto top liste. Netflix i Facebook priključili su se deset najboljih po prvi puta, skokom od 15, odnosno 19 mjesta

Ovogodišnja lista je globalna, 34 kompanije su iz Sjedinjenih Američkih Država, deset je europskih, a šest azijskih. Takav regionalni miks predstavlja značajni pomak inovativnosti u korist američkih kompanija koje zauzimaju 68 posto top liste, dok su u 2013. zauzimale 44 posto.

BCG je proveo anketu među više od 1500 izvršnih direktora zaduženih za inovacije u cijelom nizu zemalja i različitih industrija, jedanaesti put od 2004. godine, kad je prvi put provedena anketa. U godišnjem izvješću nazvanom 'The Most Innovative Companies 2016: Getting past ‘Not Invented Here' BCG otkriva koje su kompanije vodeći izvršni direktori izglasali za najinovativnije i istražuje potrebu kompanija da inovacije uvode u vlastitu organizaciju izvana.

'Kako se tržišta mijenjaju sve brže, a tehnologija i u tradicionalnim industrijama postaje ključnim čimbenikom prevage, nespremnost da se inovacije preuzimaju izvan organizacije može biti pogubna za kompanije', izjavio je BCG partner i koautor izvješća Andrew Taylor: 'Kompanije koje su najuspješnije u inovacijama balansiraju između vlastitih inovacija i onih koje preuzmu izvana. Pametno i učinkovito skeniraju ideje koje dolaze izvan organizacije i spretno ih uvode u vlastito poslovanje.'


Istraživanje je otkrilo da je jaz između najboljih inovatora i njihovih slabijih konkurenata baš u spremnosti da preuzmu ideje izvana. Najbolji inovatori analitičniji su u pretraživanju ideja, njih čak 65 posto pronalazi nove ideje na društvenim mrežama, kao i big data analizom, dok istu stvar radi samo 14 posto slabijih konkurenata. Najbolji inovatori su fleksibilni u tome kako uvode inovacije u svoje poslovanje, pa ih čak 66 posto kaže kako nove ideje pronalaze kroz partnerstva s vanjskim tvrtkama, dok to čini tek 22 posto slabijih konkurenata.

Čitavu listu pogledajte OVDJE