IZLAZAK U REGIJU

Hrvatski Telekom kupuje Crnogorski Telekom

10.01.2017 u 11:00

Bionic
Reading

Hrvatski Telekom objavio je u utorak da kupuje 76,53 posto dionica Crnogorskog Telekoma za 123,5 milijuna eura, čime preuzima većinski udio i odgovornost upravljanja najvećim crnogorskim telekom operaterom

Izlazak u regiju jedna je od najvažnijih odrednica strategije Hrvatskog Telekoma (HT), a ovim korakom napravljen je važan iskorak kojim HT želi postati vodeći i najbolji regionalni telekom. 'Očekujemo značajne sinergije razmjenom znanja i tehnologije, optimizacijom upravljačkih procesa i zajedničkim nastupom na tržištu. HT je u protekle tri godine, unatoč nepovoljnom tržišnom okruženju, preokrenuo trendove i stabilizirao poslovanje', poručuju u HT-u.

Doznajemo kako se zaključenje transakcije očekuje do kraja ovog mjeseca, nakon čega će svi poslovni rezultati Crnogorskog Telekoma biti konsolidirani u izvješća HT-a. Većinski udio u Crnogorskom Telekomu HT-u je prodao Magyar Telekom, također član Deutsche Telekom Grupe. Akvizicija će HT-u, ali i njegovim dobavljačima te drugim kompanijama iz grupe, omogućiti izlazak na tržište Crne Gore.

U prvih devet mjeseci prošle godine Crnogorski Telekom ostvario je prihode od 69,4 milijuna eura (oko 520,5 milijuna kuna), uz operativnu dobit (EBITDA) bez posebnih utjecaja od 24 milijuna eura (180 milijuna kuna).

Lider u fiksnoj telefoniji

Krajem trećeg kvartala imao je 368.600 mobilnih korisnika (32 posto korisničke baze) i 179.000 mobilnih postpaid korisnika (40 posto postpaid baze). U fiksnoj telefoniji Crnogorski Telekom je apsolutni tržišni lider s 140.300 korisnika, a ima i 73.100 korisnika širokopojasnog interneta te 60.100 korisnika IPTV-a. Optička mreža dostupna je za 53.000 domaćinstava, što je 27 posto ukupnog broja kućanstava.

Osim toga, Crnogorski Telekom je nedavno kupio značajan dio radiofrekvencijskog spektra, što će mu omogućiti superiornu pokrivenost 4G signalom i najveće brzine prijenosa podataka. Naime, njegov najveći konkurent Telenor nije dobio licencu za frekvenciju od 800 MHz, dok je Crnogorski Telekom osvojio najviše frekvencija, u što je uložio 27,3 milijuna eura

Upravo je pobjeda na tom natječaju bila velik motiv za preuzimanje Crnogorskog Telekoma jer nudi mogućnost HT-u da vrlo brzo postane lider u segmentu 4G-a. U 2015. u kompaniji je bilo zaposleno 588 ljudi.

Velike prilike za uspjeh

Krajem rujna 2016. u Crnoj Gori bilo je 1,1 milijun korisnika mobilne telefonije (uz penetraciju od 181 posto), od čega su 60 posto prepaid, a 40 posto postpaid korisnici. Pritom Telenor ima 38,33 posto, Crnogorski Telekom 32,7 posto, a M:Tel 28,9 posto tržišta. U fiksnoj telefoniji Crnogorski Telekom je lider s 90 posto tržišnog udjela, dok na tržištu interneta drži 70 posto, a na tržištu televizije – na kojem je konkurencija najžešća - oko 40 posto.

U HT-u smatraju kako na crnogorskom tržištu imaju velike prilike za uspjeh zbog sinergijskih učinaka i dobrog poznavanja tamošnjeg tržišta. Cijenom od 123,5 milijuna eura također su vrlo zadovoljni: 'Prvu procjenu vrijednosti smo napravili sami, a njenu korektnost potvrdila je i nezavisna konzultantska kuća. S obzirom na to da izravno i neizravno generiramo tri posto hrvatskog BDP-a, akvizicija u Crnoj Gori imat će i pozitivan utjecaj na ekonomsku aktivnost, zaposlenost i porezne prihode države', doznajemo u najvećem domaćem telekomu.