Delt papir

Izvoze diljem Europe, ali ih posao s Vladom ne zanima

28.09.2016 u 07:00

Bionic
Reading

Samo prošle godine proizveli su 1.400.000 kilometara papira kojim bi se 35 puta moglo omotati planet Zemlju. No nagradu u kategoriji za najboljeg hrvatskog srednje velikog poduzetnika u 2015. Ministarstva poduzetništva zaradili su jer im je dobit u posljednje dvije godine s 1,96 skočila na 3,33 milijuna kuna, a u izvozu ove godine planiraju dosegnuti 40 posto i zapošljavaju 70 radnika

Suvlasnici tvrtke Delt papir iz Zagreba, Krunoslav Kišak i Alen Krajačić, u razgovoru za tportal otkrivaju kako se u sektoru proizvodnje papirnate konfekcije, salveta, toaletnog papira i ručnika nose s konkurencijom na domaćem te kakvim novinama do kraja godine planiraju osvojiti inozemno tržište.

Novi brend Tubeless, kako mu i sam naziv u prijevodu s engleskog znači - 'bez cijevi', odnosno ručnike i toaletni papir bez kartonskog smotuljka ova zagrebačka tvrtka promovirat će početkom studenog na sajmu u Moskvi, a odmah potom i u Dubaiju, u kojem je Delt papir već prisutan sa svojim proizvodima. Tržištu će ponuditi ekološki osviješten proizvod kojim će za čak 200 tona smanjiti količinu otpada u tvrtki, a istovremeno dobiti konkurentan proizvod za udaljena tržišta poput Dubaija, Bahreina i Saudijske Arabije.

'Kako bismo bili konkurentni i tamo, moramo imati kompaktne proizvode, odnosno one koji će trpjeti brodski prijevoz u kontejnerima koji iznosi oko 900 dolara. S ovime je to moguće. Puno više se okrećemo izvozu jer kada njega imate, onda svi parametri u tvrtki izgledaju bolje. S rastom prihoda želimo ostvariti i povećanje izvoza te dosegnuti preko 50 posto', govori za tportal Krunoslav Kišak.


Do kraja ove godine u Delt papiru planiraju ostvariti 40 posto izvoza ukupne proizvodnje, a u prvih osam mjeseci dosegnuli su 34 posto. Usporavanje prodaje na stranim tržištima tijekom ljetnih mjeseci, srpnja i kolovoza pripisuju velikom prometu na domaćem tržištu, konkretno jadranskoj obali, na kojoj se narudžbe povećavaju, a istovremeno se u Švicarskoj, Njemačkoj, Austriji, Belgiji, Nizozemskoj, Švedskoj, Danskoj, Mađarskoj, Slovačkoj, BiH te Sloveniji, zemlje u koje izvoze, smanjuju zbog godišnjih odmora.

'Potencijal europskog tržišta uključujući Tursku i Rusiju bez Srednjeg istoka iznosi 5,2 milijarde eura i u segmentu papira koji proizvodimo imamo mogućnost širenja. Najviše našega papira trenutno se troši u Njemačkoj i Nizozemskoj', dodaje on.

Jedan od potrošača toaletnog papira proizvedenog na strojevima ove zagrebačke tvrtke je i zračna luka u Münchenu.


Tvrtka je podijeljena na dva segmenta. Dok se konzumni dio odnosi na proizvode za kućanstvo, ručnike, toaletni papir i salvete, koji se u supermarketima u Hrvatskoj prodaju pod brendom O-la-la ili određenom robnom markom, drugi je takozvani program Professional, a riječ je o proizvodnji ručnika i toaletnog papira u rolama od 100 do 360 metara koji se koristi u dječjim vrtićima, školama, kafićima, bankama odnosno u javnim sanitarnim prostorima.

'U oba segmenta napravili smo neke proizvodne tržišne niše, popularne otvarače vrata. Kod nas je primjerice to ručnik s mirisom limuna, koji ima i konkurencija, ali smo se uspjeli profilirati na tržištu kao jedan od vodećih proizvođača u tom dijelu, a u segmentu Professional na tržište izbacujemo Tubeless, toaletni papir bez kartonske sredine. Prošle godine smo za proizvodnju tih smotuljaka iskoristili 467 tona materijala i automatski proizveli isto toliko otpada. No sada izbacujemo kartonsku sredinu iz ovoga programa, pa ćemo već u prvoj godini proizvesti i upola manje otpadnog papira, za 260 tona', napominje Kišak.

Delt papir ne izlazi na tendere hrvatske Vlade jer ne radi s krajnjim kupcima, ali zato pomaže tvrtkama koje se prijavljuju na njih.

'Od 2012. godine do danas u tvrtku smo investirali 40 milijuna kuna. Kapitalizirali smo, odnosno prodali tvrtku Tardi koju smo do tada imali jer u trenutku razvijanja Delt papira niti jedna banka nije htjela pomoći početku našeg proizvodnog ciklusa. Nakon toga smo sami krenuli, a kada su banke vidjele kako funkcioniramo, otvorile su nam vrata', dodaje Alen Krajačić, napominjući kako su prije tri godine okrenuli trendove i došli na poziciju na kojoj su danas.


Dodaje kako su dijelom do tada bili u minusu zbog velikih ulaganja u strojeve i kupovinu novih proizvodnih linija, a trenutno instalirani kapacitet proizvodnje doseže 15.000 tona godišnje. Lani je na njima proizvedeno više od 8.000 tona.

'Mislim da smo na dobrom tragu da prvi puta u Delt papiru premašimo sto milijuna kuna prihoda. U načelu svakoga mjeseca ispunjavamo plan, a u zadnjem tromjesečju prilikom planiranja nismo obuhvatili Tubeless jer je priča vezana uz njega krenula tek ovoga ožujka', zadovoljno zaključuje ovaj poduzetni zagrebački dvojac, čija je tvrtka prošle godine uprihodila 88,34 milijuna kuna, dok je godinu prije imala 76,18 milijuna kuna.