NJEMAČKI FLIXBUS

Nakon što je poharao Europu, 'autobusni Uber' osvaja Hrvatsku

23.06.2016 u 10:49

Bionic
Reading

Ponudu domaćih putničkih prijevoznika odnedavno je obogatio FlixBus - autobusna inačica Ubera. Virtualni prijevoznik koji okuplja 250 vlasnika autobusa već je pokorio Zapadnu Europu, a Zagreb je odabrao kao odskočnu dasku za osvajanje Srednje i Istočne Europe

Kao što je Uber ekspresno poharao tržište taksi prijevoza iako ne posjeduje nijedno vozilo, tako je i njemački FlixBus u nekoliko godina postao najveći europski autobusni prijevoznik iako ne posjeduje nijedan autobus.

Radi se o jedinstvenoj kombinaciji tehnološke tvrtke u razvoju - start-upa, online kupnje i prijevozničke tvrtke koju su osnovali tri mlada poduzetnika iz Münchena 2013. godine

Koristeći dobro osmišljen poslovni model poduprt inovativnim tehnološkim rješenjima, pod svojim brendom okupili su stotine malih prijevoznika i stvorili moćnu europsku autobusnu mrežu.

Za svoje partnere FlixBusa osmišljava mrežu i planira linije po cijeloj Europi, organizira prodaju karata i marketinške aktivnosti te im osigurava podršku u financiranju kupnje autobusa.

FlixBus u brojkama

1.000 autobusa
250 partnera
100.000 dnevnih veza
800 destinacija
19 zemalja
35 milijuna putnika od osnivanja

Korisnici FlixBusove mreže do informacija o dostupnim linijama i cijenama karata dolaze putem mobilne aplikacije, a online mogu rezervirati i kupiti karte. Dodatne pogodnosti su besplatni Internet i prijevoz prtljage te mogućnost otkazivanja ili promjene rezervacije bez naplate do 15 minuta prije polaska.

U siječnju ove godine FlixBus je došao u Hrvatsku, a početkom lipnja u Zagrebu je otvorio regionalnu podružnicu koja je postala središte za Srednju i Istočnu Europu.

Od 16. lipnja u sustav Flixbusa ušli su i prvi hrvatski autobusni prijevoznici. Partneri njemačke tvrtke s prepoznatljivim zelenim autobusima postali su tvrtke Brioni Pula, Vincek prijevoz, Slavonija Bus, Prijevoz Knežević i Samoborček.

Trenutačno povezuju dvadesetak gradova Hrvatske s četrdesetak gradova Europe (Slovenija, Austrija, Italija, Njemačka, Švicarska), a tijekom srpnja planiraju povezati dodatnih 15 gradova Istočne Hrvatske direktno s još desetak europskih gradova te istarske gradove s Padovom i Zagreb s Budimpeštom.

U FlixBusu su zadovoljni početnim pokazateljima poslovanja u Hrvatskoj. Ističu da su autobusi svakodnevno dobro popunjeni (do 80 posto kapaciteta), a putnici najčešće putuju do Münchena, nakon čega nastavljaju putovanje dalje u druge gradove diljem Europe.

'U ovih nekoliko dana prometovanja FlixBusovih zelenih autobusa, primjećujemo da su nas putnici prepoznali od prvog dana što nam je potvrda izvrsno odrađenog timskog rada ekipe iz Zagreba kao i cijele podrške tima iz središnjice u Münchenu. Mrežno planiranje, kontrola kvalitete, upravljanje cijenama te marketing iz središnjice te regionalni PR veliki su dio podrške regionalnom odjelu razvoja poslovanja u Hrvatskoj i istočnoj Europi kao i operativnom timu upravo sa sjedištem u Zagrebu', ističe Dean Čebohin, direktor razvoja poslovanja za Srednju i Istočnu Europu.

Što se tiče cijena, one su promjenljive i prilagođavaju se situaciji na tržištu. 'Cijene karata dinamične su te ovise o tome koliko brzo putnik može rezervirati kartu ili planirati svoje putovanje unaprijed. Sve informacije o cijenama po datumima, dnevnim vezama, destinacijama i zemljama s direktnom vožnjom ili presjedanjem te sve informacije o mjestu presjedanja i vremenu čekanja i drugi detalji u svakom se trenutku mogu provjeriti na internetskoj stranici FlixBus.hr', objašnjava Petra Milanović, voditeljica odnosa s javnošću FlixBusa.

Primamljive cijene

Usporedili smo cijene do nekoliko europskih destinacija i ustanovili da je FlixBus među jeftinijim prijevoznicima. Tako je na dan pisanja ovog članka cijena karte u jednom smjeru do Münchena varirala od 195 do 255 kuna ovisno o terminu i prijevozniku, a FlixBusova karta bila je najpovoljnija. Međutim, moguće je proći i puno jeftinije ako kartu kupite ranije. Tako do Münchena možete putovati za samo 69 kuna ako kartu kupite najmanje četiri dana prije puta.

Cijene karata na pojedinim relacijama formira FlixBus, a prihode od karata dijeli s partnerima prema ugovorenom omjeru. U slučaju da je cijena karte za neku destinaciju niža od minimalne cijene ugovorene s prijevoznicima, FlixBus podmiruje razliku.

U narednom razdoblju FlixBus planira povezivanje gradova unutar Hrvatske i širenje mreže na ostale susjedne države. 'Hrvatsku nastavljamo povezivati i s ostalim susjednim državama i europskim metropolama (Švicarskom, Češkom, Slovačkom, Mađarskom, BiH), a pokrenuti ćemo i nekoliko dodatnih domaćih linija te tako povezati gradove Hrvatske međusobno. Stižu nam i novi partneri, autobusni prijevoznici koji su također prepoznali našu priču', najavljuje Čebohin.