KAKO POSLUJU DROGERIJE

DM i dalje najveći, Müller mu dahće za vratom

14.07.2015 u 14:40

Bionic
Reading

Nakon višegodišnjeg poslovanja u gubicima lanac drogerija Kozmo spas je pronašao u Agrokoru. Koncern Ivice Todorića ponovno je vlasnik Kozma koji je 2009. bio prodao investicijskom fondu Nexus. Drogerije Kozmo godinama iskazuju negativan rezultat, a tportalu je to bio povod da analizira kako posluje njegova konkurencija

Od 2009. do danas, situacija na tržištu prodavaonica specijaliziranih kozmetičkih i toaletnih proizvoda odvija se bitno u korist stranih lanaca.

Uvjerljivi tržišni lider i dalje je DM, a najveći dio tržišta u proteklih pet godina osvojio je Müller.Kozmo je istovremeno manje-više stagnirao, a ostatak tržišnog kolača nešto izraženijim rastom uzela je Bipa.

U protekle tri godine ukupan godišnji prihod DM-a stagnira na razini od oko 1,6 milijardi kuna. To je veći prihod nego što ga ostvaruju preostala tri konkurenta zajedno. Istovremeno, dobit mu je pala za petinu te je lani iznosila 52,5 milijuna kuna.

DM u Hrvatskoj zapošljava oko 1.300 ljudi u 154 prodavaonice u 60 gradova. Mirko Mrakužić, direktor DM-a naglasio je početkom godine kako mu je u 2015. cilj poslovati u 160 prodavaonica i investirati dodatnih 50 milijuna kuna.

Daleko najsnažniji rast u protekloj, ali i u proteklih pet godina imao je Müller. Jedan od razloga popularnosti tog lanca leži i u činjenici što za hrvatsko tržište vuče robu s njemačkog skladišta, a opće je poznata stvar da oko pojedinih proizvoda istog imena postoje različite kvalitete za zapadno i istočnoeuropsko tržišta. Müller je s 300 milijuna kuna prometa u 2010. došao do 918 milijuna kuna u prošlog godini!

Samo lani, prihod Müllera rastao je 23 posto, dok je dobit porasla nevjerojatnih 354 posto te je iznosila 40 milijuna kuna.

Nešto slabije, oko deset posto rasla je Bipa, najmanja od drogerija koje nastupaju na hrvatskom tržištu. Prihod Bipe dosegao je 256 milijuna kuna, no uz gubitak od nemalih 35 milijuna kuna.

Bipa je protekle četiri poslovala s višemilijunskim gubicima – 2013. su izgubili 26 milijuna kuna, 2012., čak 37 milijuna kuna, dok je 2011. gubitak iznosio 11,3 milijuna kuna. Dakle, u četiri protekle godine minus je dosegnuo 110 milijuna kuna, što je još uvijek znatno manje od gubitaka koje je zabilježio posrnuli Kozmo.

Kozmo je u protekle četiri godine izgubio čak 220 milijuna kuna. Rekordni gubitak od 63 milijuna kuna zabilježen je lani. Istovremeno prihod je porastao solidnih 14 posto na 273 milijuna kuna.

Kao što je tportal ranije pisao, višemilijunski gubici pojeli su temeljni kapital te je bilanca tvrtke izrazito nepovoljna. Kapital i rezerve u minusu su 211,7 milijuna kuna, a kratkoročne su obaveze visokih 212 milijuna kuna, zbog čega je menadžment potražio spas u Agrokoru koji bi trebao provesti financijsku konsolidaciju.