USPJEŠNO TROMJESEČJE

Adidasu rasla prodaja osam posto, snažan rezultat u SAD-u

06.05.2015 u 11:38

Bionic
Reading

Proizvođač sportske opreme Adidas zabilježio je u prvom tromjesečju rast dobiti od 8,2 posto, na 221 milijun eura, uslijed dobre prodaje brandova Adidas i Reebok, te snažne prodaje u SAD-u i na drugim tržištima.

Prodaja, prilagođena za valutne učinke, porasla je u prvom tromjesečju za 9 posto, na 4,08 milijardi eura, izvijestila je ta njemačka kompanija u utorak.

Uspješno tromjesečje dobra je vijest za izvršnog direktora Adidasa Herberta Hainera, koji je već dugo pod pritiskom dioničara zbog anemičnih poslovnih izvješća i priznanja da neće ispuniti planirane financijske ciljeve za 2015. Neki investitori su čak pozvali Hainera na ostavku, no on je to odbio.

Prodaja u Sjevernoj Americi porasla je u proteklom tromjesečju za 7 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Kompanija nastoji vratiti svoj nekada dominantni položaj na tržištu SAD-a, koji već dulje vrijeme drži njezin najveći svjetski konkurent Nike.

Prošle je jeseni Adidas zaostao i za kompanijom Under Armour, pa je pao na treće mjesto po prodaji sportske odjeće i obuće na američkom tržištu. U travnju prošle godine, Adidas je angažirao veterana Marka Kinga da preokrene poslovanje američke podružnice.

Adidas je izvijestio i o rastu prodaje u drugim regijama, od 11 posto u zapadnoj Europi do 21 posto u Kini.

No, crna točka ponovno je bila Rusija, gdje su pad vrijednosti rublja i slabljenje gospodarstva pritisnuli rezultate stranih kompanija.

Adidas trenutno u toj regiji zatvara više dućana nego što ih otvara. Ukupna prodaja grupe u Rusiji i drugim državama bivšeg Sovjetskog Saveza pala je u prvom tromjesečju za 3 posto kada se uzmu u obzir kolebanja valuta. Izražena u eurima, prodaja je pala za 34 posto na godišnjoj razini.

Brand Reebok, koji je Adidas kupio 2006. za 3 milijarde eura, zabilježio je rast prodaje u proteklom tromjesečju za 9 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.