TURISTIČKA KOMPANIJA

U prvih 10 godina poslovanja Maistra gotovo udvostručila prihod

25.01.2015 u 10:50

Bionic
Reading

Turistička kompanija Maistra iz sastava Adris grupe u ožujku ove godine obilježit će deset godina poslovanja, tijekom kojih je investirala gotovo tri milijarde kuna čime je znatno unaprijedila radne procese, povećala zaposlenost, podigla kategoriju objekata i gotovo udvostručila prihod, sa 400 milijuna kuna na 770 milijuna kuna

Govoreći o Maistrinim rezultatima u 10 godina, predsjednik Uprave te rovinjske kompanije Tomislav Popović u razgovoru za Hinu ističe da su im rezultati, bez obzira na eksterne uvjete koji im ne idu uvijek na ruku, vratili vjeru u turizam te pokazali da je to stabilna djelatnost na koju se može dugoročno računati.

Dodajući da upravo iz tih razloga nije isključeno njihovo daljnje širenje izvan Istre, Popović napominje da će ako do toga dođe to svakako biti u destinacijama prikladnim za razvoj vrhunskih proizvoda, što su vidjeli u Dubrovniku pa su prošle godine potpisivanjem ugovora s Atlanskom plovidbom postali vlasnikom 81,6 posto hotela Hilton Imperial u tom gradu.

Misija im je, kaže, postati prvoklasnom turističkom kompanijom, sinonimom za kvalitetni turizam u Hrvatskoj te prepoznatljivim hotelskim brendom u internacionalnim okvirima.

Znatno povećanje kategorija objekata, prihoda i zaposlenih

Početkom 2005., u kojoj je kompanija osnovana, Maistra je raspolagala sa osam hotela, osam naselja i šest kampova, od kojih je samo jedan objekt, hotel Eden, bio na razini četiri zvjezdice, a svi ostali na razini tri i dvije zvjezdice. Danas raspolažu s dva hotela i jednim kampom više, a gotovo 60 posto smještajnih kapaciteta na razini je usluge sa četiri i pet zvjezdica, naglašava Popović.

To bi, kako najavljuje, do 2017. trebala iznositi približno 95 posto, za što su već ranije najavili nove investicije od 1,4 milijarde kuna.

Broj noćenja u zadnjih deset godina povećao se s otprilike 2,8 milijuna (2005. godine) na oko 3 milijuna u 2014. Pritom Popović ističe da su uslijed ulaganja u kvalitetu smanjili broj smještajnih jedinica za 800, a prihode gotovo udvostručili, sa spomenutih 400 milijuna kuna na 770 milijuna kuna.

Struktura gostiju u tih deset godina nije se bitnije mijenjala, uglavnom im i dalje dolaze s tradicionalnih tržišta, i to najviše iz Njemačke, Austrije, Nizozemske, Italije, Slovenije i Ujedinjene Kraljevine.

Ipak, tu je i jedna iznimka, tržište Rusije, koje je 2005. sudjelovalo sa 14-postotnim udjelom popunjenosti čvrstih kapaciteta, da bi u 2014. gotovo nestalo, što zbog novog viznog režima s ulaskom Hrvatske u EU, a i više zbog političko-ekonomske situacije u toj zemlji, ističe Popović.

Kao što su glavni generator rasta bile investicije, tako se kreiranjem novih proizvoda otvorio prostor i za povećanje cijena, za koje Popović ističe da su odgovarajuće kvaliteti ponude i usluga, a u visokim kategorijama smještaja i konkurentnije u odnosu na konkurenciju nekih drugih mediteranskih zemalja.

Spomenuta ulaganja, osim što omogućavaju rast kompanije, preduvjet su i za očuvanje postojećih, ali i otvaranje novih radnih mjesta pa je tako Maistra u promatranom razdoblju zaposlila dodatnih 350 osobe, dok ih ukupno na godišnjoj razini ima 1.300.

Uz sve to, primjetan je, kako kaže, i velik pomak u razvoju destinacija u kojima posluju, ali žele da taj progres bude i intenzivniji, pa stoga u Maistri smatraju da je pravi put za nastavak tog razvoja još jača suradnja privatnog i javnog sektora.

Maistra je jedna od jačih hotelijerskih kompanija u Hrvatskoj koja danas raspolaže s deset visokokvalitetnih hotela, osam turističkih naselja i sedam kampova, čiji je ukupan kapacitet za gotovo 34 tisuće gostiju.

To omogućuje ostvarenje rezultata koji čine 5 posto ukupnih turističkih ostvarenja Hrvatske i više od 15 posto turističkih ostvarenja Istre.