BOJE SE POSLJEDICA

Srpski poslodavci traže da se istraži Agrokorova kupnja Mercatora

26.11.2014 u 14:53

Bionic
Reading

Unija poslodavaca Srbije (UPS) ocijenila je kako spajanje trgovinskih lanaca Agrokora i Mercatora potencijalno donosi ozbiljne probleme gospodarstvu Srbije, te bi ga trebala ispitati Komisija za zaštitu konkurencije

UPS navodi da spajanje ta dva lanca znači preuzimanje bitnog dijela tržišta od 7,5 milijuna stanovnika i maloprodajno tržište vrijedno oko 3,5 milijardi eura godišnje.

'Maloprodajni lanac, koji već u startu zauzima nešto manje od 30 posto tržišnog potencijala, ne može ostati bez utjecaja na srpsku poljoprivredu. Takva integracija uvijek je praćena dodatnim pritiskom na dobavljače i kao prva posljedica može se očekivati zahtjev dobavljačima za dodatnih četiri posto boniteta, što znači 40 milijuna eura manje kod proizvođača. U Srbiji je 40 do 50 posto samostalnih, obiteljskih trgovačkih radnji, koje se sve više snabdjevaju preko sve jačih veletrgovaca', kažu u srpskoj Uniji poslodavaca.

Po tvrdnjama UPS-a, Idea i Mercator su 2013. godine ukupno ostvarili nešto više od milijardu eura prometa. Mercator je bio uspješniji i ostvario oko pet milijuna eura dobiti, a Idea je imala gubitak od oko 20 milijuna eura.

'Idea je u posljednjih pet godina imala oko 100 milijuna eura gubitka, a dobar dio je pokriven izrazitom profitabilnošću drugih Agrokorovih kompanija na teritoriji Srbije', navodi tamošnja Unija poslodavaca.