NA METI FOODLAND

Tedeschi želi kupiti srpsku Bakinu tajnu

11.11.2014 u 07:00

Bionic
Reading

Emil Tedeschi, većinski vlasnik Atlantic grupe u samom je finišu još jednog regionalnog preuzimanja. Kako doznaje tportal, Atlantic bi uskoro trebao dogovoriti kupnju srbijanske prehrambene tvrtke Foodland, inače u vlasništvu poduzetnika Vase Lekića. Riječ je o poznatom proizvođaču ajvara, različitih proizvoda od voća i povrća, voćnih namaza, sokova i džemova pod brendom Bakina tajna, koji oko 40 posto proizvodnje izvozi

Vaso Lekić, osnivač Foodlanda nije htio govoriti ništa o pregovorima s Atlanticom. 'Foodland treba dokapitalizaciju i o tome već godinu dana pregovaramo sa stranim partnerima', kratko nam je poručio. Na naše pitanje je li među njima i Atlantic, ponovio je: 'Radi se o više partnera.'

U Atlanticu nisu željeli komentirati dogovaranje posla s vlasnikom Foodlanda.

Foodland je srednje velika tvrtka: posljednji službeni podaci o poslovanju koje smo provjerili u Agenciji za privredne registre Republike Srbije govore da je tijekom 2013. imala prihod od 1,2 milijarde dinara ili nešto više od 10 milijuna eura. Foodland posluje s dobiti (nešto većoj od sto tisuća eura). Preletom bilance tvrtke vidi se visoka zaduženost, i to prema financijskim institucijama: kratkoročne obaveze Foodlanda su veće od sedam milijuna eura, a dugoročne iznose oko milijun i pol eura. Zaduženost je također dvostruko veća od kapitala što upućuje da tvrtki hitno treba dokapitalizacija ili jak strateški partner.

Atlantic se već pokazao kao lovac na jake brendove, a upravo je to kod Foodlanda najjači adut. Pregledom njihovih proizvoda vidi se da je njezin vlasnik itekako ulagao u razvoj brendova njegujući ekološki imidž, autohtonu domaću proizvodnju i tradicionalnu recepturu, a sam vlasnik Vaso Lekić poznat je po tome što posebno voli zanimljivu i lijepu ambalažu. Cjenovno su im proizvodi skuplji od konkurencije, a sve što mogu napraviti ručno i rade na taj način. Tako se, primjerice, u videoprilogu na njihovim web-stranicama može vidjeti da se voće kuha u velikim emajliranim loncima po uzoru na neka davna vremena.

Na raspolaganju 80 milijuna eura za nove akvizicije

U prezentaciji za investitore Uprava Atlantic grupe je u ponedjeljak objavila da kompanija trenutno kod financijskih institucija na raspolaganju za nove akvizicije ima oko 80 milijuna eura. Menadžement Atlantica ističe stalno smanjivanje omjera neto duga kompanije i njezinog EBITDA (dobit prije kamata, oporezivanja, deprecijacije i amoritizacije) koji bi u 2014. godini trebao iznositi oko 3XEBITDA. Ističe se da su cilj akvizcije na zapadnoeuropskim tržištima i to iz područja robe široke potrošnje i distribucijskog biznisa. U regiji ciljaju pak na jake brendirane biznise, u kakve se upravo uklapa i Foodland.


Foodland je osnovan 1998., a proizvodnju ima u podnožju planine Kopaonika, 250 kilometara od Beograda. Tvrtka godišnje preradi oko tri tisuće tona voća i povrća, a cilj joj je da to u budućnosti bude više od 10 tisuća tona. Foodland ima oko 160 različitih proizvoda i oko 150 zaposlenih.

Foodland trenutačno izvozi na dvadesetak tržišta od kojih su im glavni Rusija, Francuska, Australija. Posljednjih se godina posebno proslavio izvozom na Daleki istok na tržišta Japana, Južne Koreje…

Atlantic grupa po svemu sudeći ne miruje i nastavlja širenje stalno snimajući potencijalne mete u regiji.

Još je ljetos Atlantic najavio akviziciju Kanaana, proizvođača čipsa iz Donjeg Miholjca, inače u vlasništvu Zvonka Popovića. Iako je posao proizvodnje čipsa za Atlantic uspješno krenuo, do dogovora oko prodaje još nije došlo. Neslužbeno se može čuti da Popović traži previše za svoju tvrtku.

Atlantic grupa tijekom devet mjeseci ove godine ostvarila je prihod od prodaje od 3,8 milijardi kuna, uz neto dobit od 210 milijuna kuna.