VLASNIK TIM-KABELA O TODORIĆU

'Agrokor je potreban, ali opasno je širiti se pod svaku cijenu!'

23.10.2014 u 12:52

Bionic
Reading

'S HEP-om, najvećim potrošačem kabela u Hrvatskoj u 20 godina nismo uspjeli sklopiti niti jedan posao. Dugo smo ulagali napor u to, ali neuspješno. Ondje, čini se, vrijede neka druga pravila. Mi im kao najveći i najbolji distributeri kabela u regiji očito nismo dovoljno dobri', kaže u intervjuu u najnovijem broju tjednika Lider vlasnik i direktor tvrtke Tim-kabel Ivan Topčić

On između ostalog navodi i kako je upravo poništen natječaj vrijedan 400 milijuna kuna za koji je od početka godine pet puta produljen rok. 'Ukratko, do sada nismo radili s HEP-om i umorili smo se u ovih 20 godina u tim nastojanjima. Iscrpili smo se pa sada više i ne znam želimo li raditi s tom tvrtkom', kaže Topčić.

Tim-kabel ove godine planira 200 milijuna kuna prihoda, što će biti rekord u njihovih 20 godina postojanja a tijekom krize su 'glavu iznad vode držali' unatoč tome što im je djelatnost ovisna građevinskom sektoru, koji je pao za 50 posto.

'Sjećam se da smo u rujnu 2008. imali na lageru kupljene robe vrijedne pet milijuna eura. Tona bakra u to vrijeme vrijedila je 5.300 eura, a za četiri mjeseca cijena je pala na 1.900 eura. Znači, ne samo da je ukupno tržište padalo nego nam se vrijednost robe smanjila s pet na jedva dva milijuna eura. To je bio velik udarac koji nam je donio velike gubitke, no, srećom, imali smo akumulirana sredstva. Za razliku od nekih kolega poduzetnika nismo ulagali ugradnju kako bismo oplemenili kapital, nismo kupovali automobile i stanove, čuvali smo dobit za teška vremena i tako pokrili gubitke. Nastavili smo poslovati kao da se ništa nije dogodilo, pa naši kupci nisu uopće osjetili pad tržišta. Bili smo oprezni, bojali smo se i to nas je spasilo. U krizi smo, zapravo, postali svjesni koliko smo jaka tvrtka', rekao je Topčić.

'Postoje predrasude prema našoj sredini koje i jesu i nisu opravdane. Mi smo također upali u tu zamku, misleći da nam nije mjesto među velikim igračima. Međutim, kad smo se odvažili na prve korake, uvidjeli smo da smo sposobni odgovoriti na zahtjeve globalnog tržišta. Trebalo nam je dvije do tri godine da probijemo zapreke, da nas uopće prime na sastanak. Najprije smo osvajali regiju, a zatim tržišne niše prebacili na sjever Europe, tj. Estoniju i Litvu, Bliski i Daleki istok, u Afriku i općenito zemlje Trećeg svijeta u kojima se danas dinamično razvijaju infrastrukturni projekti koji zahtijevaju naše proizvode. Prvi posao, vrijedan 700 tisuća eura, sklopili smo s belgijskom tvrtkom koja je radila poslove u Africi. To je bio veoma zahtjevan posao, no kad smo ga uspješno obavili, dobili smo vjetar u leđa i stekli samopouzdanje. Oformili smo tim za izvoznu ofenzivu na čelu s Ivanom Breuljem, koji vrlo uspješno ugovara poslove. Ove godine ušli smo na tržišta Iraka i Irana, naši su kabeli u Tajlandu, Vijetnamu, Africi i svakodnevno održavamo kontakte i poslove u šezdeset svjetskih zemalja. Uskoro će nam udio izvoza u ukupnom prometu iznositi pedeset posto', ističe vlasnik Tim-kabela.

Tim-kabel obiteljska je tvrtka. O tome što misli o takvom tipu upravljanja i primjerice Agrokoru koji je također obiteljska tvrtka, Topčić je rekao: 'Iskreno, moram priznati da me plaši biti veći, moćniji, globalan i prisutan svugdje. U širenju pod svaku cijenu vidim opasnosti. Radije ćemo biti izvrsni u ovome što radimo i u tome ćemo postupno rasti. U svemu mora postojati mjera. Tvrtke poput Agrokora očito su potrebne tržištu, ali mi smo drukčiji', smatra Topčić.

Intervju u cijelosti možete pročitati ovdje.